فعالیت‌های قرآنی اوقاف فلسطین در سال ۲۰۱۸ به روایت آمار
کد خبر: 3761340
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶

فعالیت‌های قرآنی اوقاف فلسطین در سال ۲۰۱۸ به روایت آمار

گروه بین‌الملل ــ اداره عمومی حفظ قرآن وابسته به وزارت اوقاف و امور دینی غزه آماری از فعالیت‌های قرآنی خود در سال 2018 منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری سما الأخباریه؛ اداره کل حفظ قرآن غزه در گزارشی از فعالیت‌های قرآنی خود در سال 2018 اعلام کرد: 266 حافظ قرآن در 266 مرکز حفظ قرآن کریم در تمام مناطق غزه مشغول به تدریس هستند و در این مراکز 3160 قرآن‌آموز نیز به حفظ قرآن می‌پردازند.

طبق آمار ارائه شده در این گزارش، طی سال 2018 میلادی 171 نفر در مراکز حفظ قرآن موفق به حفظ کامل قرآن شده‌اند و 269 نفر دیگر نیز 20 جزء از قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.

در این گزارش، همچنین آمده: 19 دوره حفظ قرآن در مدارس و زندان‌ها توسط این اداره برگزار شده است.

بنا به آمار ذکر شده در این گزارش 181 محفل قرآنی و 107 نشست قرآنی توسط این اداره برگزار شده است و این اداره در برگزاری 173 جشنواره و همایش قرآنی مشارکت داشته است.

32 مرکز نیز زیر نظر بخش حافظان قرآن این اداره و با حضور 300 قرآن‌آموز و نظارت 32 حافظ قرآن در تمام مناطق غزه مشغول به فعالیت هستند و 74 محفل قرائت قرآن با مشارکت 818 قاری برگزار شده و 5 مسابقه قرآنی نیز اجرا شده است.

همچنین 40 نفر نیز در حلقه‌های تثبیت قرآن مشارکت می‌کنند.

«حسن الصیفی»، معاون وزارت اوقاف و امور دینی غزه در همین رابطه تأکید کرد: این وزارتخانه با وجود مشکلات و سختی‌های بسیار تاکنون تمام تلاش خود را برای پیشرفت و توسعه محافل و دوره‌های قرآنی و ارتقای سطح حافظان قرآن انجام داده است.

وی همچنین با تشکر از حافظان و مربیان و ناظران آموزش قرآن گفت: این افراد در هموار کردن راه حفظ قرآن نقش پر اهمیتی دارند.

الصیفی در پایان افزود: وزارت اوقاف از هیچ‌گونه تلاشی برای ادامه راه قرآن و تربیت نسل‌های قرآنی فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام

captcha