برگزاری مسابقات سراسری قرآن دانشگاه آزاد اسلامی در واحد شاهرود
کد خبر: 3763834
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

برگزاری مسابقات سراسری قرآن دانشگاه آزاد اسلامی در واحد شاهرود

گروه مسابقات ــ مرحله مقدماتی بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی آذرماه امسال همزمان با سراسر کشور به همت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در این رابطه گفت: هدف از برگزاری این مسابقات، تقویت باورهای دینی و ملی، توسعه و تعمیق فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت، تلاش برای پیاده‌سازی مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی، افزایش نشاط اجتماعی و امید در میان دانشگاهیان است.
علی رضوانی در ادامه بیان کرد: این دوره از مسابقات که ثبت نام آن همزمان با سراسر کشور از روز 12 آبان‌ماه آغاز شده و تا پایان آبان‌ماه نیز ادامه خواهد داشت، در سه سطح اساتید، کارکنان، دانشجویان و در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود. بخش کتبی در 10 رشته شامل تفسیر قرآن، زندگانی معصومین(ع)، حفظ و ترجمه ادعیه و زیارات، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، احکام بانوان، احکام آقایان، زندگانی پیامبر(ص)، ترجمه فارسی قرآن، آشنایی با نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه و بخش شفاهی در 9 رشته شامل حفظ جزء ۳۰، حفظ 5 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل قرآن، اذان و تواشیح است.
عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد شاهرود اظهار کرد: این مسابقات از ساعت 10 روز 12 آذرماه سال جاری به صورت متمرکز برگزار می‌شود. برای نفرات برتر در این مسابقات هدایایی شامل جوایز نقدی، اهدای کتاب مسابقه و لوح تقدیر در نظر گرفته شده است. علاوه بر این برای اساتید برتر امتیاز فرهنگی و برای دانشجویان برتر افزایش دو نمره به یکی از دروس گروه معارف اسلامی محسوب خواهد شد. دانشگاهیان می‌توانند برای ثبت نام و دریافت کتاب و اطلاعات بیشتر به دفاتر قرآن و عترت واحد مراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha