گزارش یک جشن تولد متفاوت برای «زهرا»
کد خبر: 3765847
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴

گزارش یک جشن تولد متفاوت برای «زهرا»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ زهرا خلیلی حالا 13 سال بعد از تولد و چند روز بعد از کسب افتخار در مسابقات بین‌المللی قرآن امارات در استودیو مبین در خبرگزاری قرآن آیاتی از جنس نور را دورتادور خود چیده است تا شمع‌هایی را که نمی‌بیند، فوت کند.

گزارش یک جشن تولد متفاوت برای «زهرا»

به گزارش ایکنا، شاید زیباترین حادثه یک زندگی تولد باشد، آن‌ هم برای پدر و مادری که روزها و هفته‌ها انتظار به دنیا آمدن دلبندشان را با تمام آنچه مقدس می‌پنداشته‌اند، به اشتراک گذاشته‌ باشند.
تولدی که برای مادر در بستر مهر، آبان، دی یا اردیبهشت اتفاق افتادنش اهمیتی ندارد، چرا که تمام حواس چندگانه آن ایامِ مادر به دنبال سلامت فرزند است. زهرا اگرچه روشندل است، اما صالح بودن او باعث شده تا نابینایی او چندان به چشم نیاید.
«زهرا خلیلی» حالا 13 سال بعد از آن انتظار و چند روز بعد از کسب افتخار در مسابقات بین‌المللی قرآن امارات در استودیو مبین در خبرگزاری قرآن، آیاتی از جنس نور را دورتادور خود چیده است تا شمع‌هایی را که نمی‌بیند، فوت کند.
جشن تولد زهرا خلیلی، حافظ روشندل و نوجوان قرآن کریم و نفر چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور امارات عصر امروز 29 آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، معتز آقایی، داور مسابقات بین‌المللی قرآن، حامده نیکوفال، کارشناس مسابقات قرآن بانوان و نرگس شاه‌فضل، کارشناس مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
معتز آقایی، از اساتید قرآنی کشورمان در حاشیه این مراسم در مورد «زهرا خلیلی»، گفت: از دور بر کار حفظ ایشان ناظر بوده‌ام و بسیار عالی حفظ می‌کردند. این حرف من نیست، بلکه حرف اکثر اساتیدی که با ایشان سر و کار داشته‌اند نیز همین است. در چند محفل که تلاوت ایشان را گوش داده‌ام، خواندن فصیح و رعایت قواعد تجوید و صوت و لحن در حد کمال بوده است. پیش‌بینی می‌کردم که می‌تواند نماینده ممتازی برای ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن باشد.
وی افزود: در چند جلسه‌ای که با ایشان بودم، برخی نکات را متذکر شدم که در کم‌ترین زمان ممکن پیاده می‌کردند، در صورتی که اگر افراد دیگر بودند، شاید ماه‌ها طول می‌کشید تا این نکات پیاده شود و این حکایت از نکته‌سنجی و هوش بالای او دارد.
آقایی در ادامه به اجرای نماینده ایران در مسابقات امارات اشاره و تصریح کرد: بر اساس آنچه شنیده بودم، اعتقاد داشتم باید اول می‌شدند. طبق موازین و آیین‌نامه آن مسابقات اجرای ایشان عالی بود و این مشیت الهی بوده که رتبه چهارم را کسب کند؛ هر چند برای ما ایشان رتبه اول را کسب کرده‌اند.
در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز، گفت: خداوند را شکر می‌کنیم، به واسطه اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که در آسمان قرآنی آن هرازچندگاهی ستارگانی مانند خانم خلیلی با این سن و سال کم می‌درخشند.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند بیش از این به چنین مسائلی بپردازند، افزود: در مسابقات امارات و در سال‌های گذشته سایر دوستان خانم خلیلی که در این مسابقات حضور داشته‌اند، برخی حتی نتوانسته‌اند موفقیتی که امسال ایشان کسب کرده‌ را کسب کنند. لذا او بسیار شایسته تقدیر است. بدون هیچ اغراق و تعارفی باید بگویم رتبه چهارم که در این مسابقات کسب شد، برای ما با کسب رتبه اول هیچ تفاوتی نمی‌کند، چون می‌دانیم در این مسابقات و مسابقات کشورهای دیگر چه ملاحظات داوری وجود دارد و الزاماً ملاحظات فنی نیست که منجر به تعیین رتبه‌ها شود.
حسینی اظهار کرد: در برخی کشورها اگر مثلاً نماینده ایران رتبه اول را کسب کرده باشد، بدون هیچ دلیلی سال بعد و دوره بعد دیگر رتبه اول را به نماینده ایران نمی‌دهند. ما هنوز به یک نظام جهانی در برگزاری مسابقات قرآن نرسیده‌ایم که ناظر در آنجا حضور داشته باشد و کشورها مسابقات را مانند هم و بر اساس یک استاندارد برگزار کنند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بیان کرد: این ابتدای مسیر است و ما آینده بسیار روشنی را برای خانم خلیلی می‌بینیم. امیدواریم ایشان یکی از بزرگترین مبلغه‌های قرآن کریم در کشور باشد. مسابقات یک بهانه برای شناسایی و درخشش افراد است، اما همان‌گونه که امروز برخی قرآنیان همچون «جواد فروغی» و دیگران عمر خود را صرف کار قرآنی کردند و از هر فرصتی برای حضور در محافل داخلی و خارجی استفاده می‌کنند، ایشان نیز چنین مسیری را طی کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از خانواده خلیلی درخواست دارم که ایشان مسلط به زبان عربی شوند، گفت: امام صادق(ع) فرمودند «تَعَلّمُوا العَرَﺒﯿّﺔَ فَانَها کَلامُ الله الذّی یُکَلّمُ بِه خَلْقَه». لذا ایشان می‌توانند به عنوان یک مبلغه در کشورهای اسلامی به تبلیغ قرآن بپردازند. هم تحصیلاتشان باید خوب ادامه یابد و هم اینکه در حوزه تفسیر و معارف قرآن بسیار مجهز شوند. ضمن اینکه خیلی زود زیر نظر اساتید، کار آشنایی با نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را فرا بگیرد.
حسینی با تأکید بر اینکه خانم خلیلی مسیر بسیار بلندی را پیش رو دارد، گفت: همه باید تلاش کنیم و از این قهرمانان قرآنی مراقبت داشته باشیم. متأسفانه استعدادهای برخی قهرمانان قرآنی ما به خاطر برنامه‌ریزی نادرست و به خاطر نداشتن تدبیر لازم هدر رفته یا در مسیری که باید، قرار نگرفته است. امیدوار هستم با اساتیدی که خانم خلیلی دارد، برخی اشتباهات که در رابطه با هم سالان و دوستان ایشان مرتکب شدیم را مرتکب نشویم و با یک برنامه معتدل و بدون افراط و تفریط مسیر را ادامه دهند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان از اقدام ایکنا در برگزاری جشن تولد زهرا خلیلی، گفت: متأسفانه نسبت به تکریم قهرمانان قرآنی غفلت می‌کنیم. خوشحال هستم که امروز توفیق حضور در این جلسه را پیدا کردم. امیدوارم مجموعه ایکنا این قبیل برنامه‌ها را برای سایر قهرمانان قرآنی نیز ادامه دهد.
در ادامه نیز هر کدام از مهمانان و نیز خبرگزاری ایکنا هدیه‌های خود را به این حافظ نابینا اهدا کردند تا خودشان را در روز تولد این قهرمان کوچک قرآنی و در خوشحالی این روزهای او که کسب رتبه در مسابقات امارات آن را چندین برابر کرده است، سهیم کنند. جشنی که در پایان آن برق خوشحالی در چشمان کم‌سوی اما پرنور زهرا به وضوح دیده می‌شد.

برای دیدن گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید!

انتهای پیام

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۲۱:۱۶
0
1
عاااااااااااااااااااااالی
مصطفوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۸:۴۴
0
0
احسنت به ایکنا به خاطراین کار قشنگ
چشم انتظار ظهور پیشوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۰۸:۰۶
0
0
زندگی ایشان فراعقلی ست
درود بر ایشان بخصوص خانواده فرهیخته شان
captcha