ضرورت تشکیل ائتلاف راهبردی برای حمایت از مسجدالاقصی
کد خبر: 3766610
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد:

ضرورت تشکیل ائتلاف راهبردی برای حمایت از مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل ـ رئیس دفتر سیاسی حماس بر ضرورت تشکیل ائتلافی قوی و راهبردی برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی تأکید کرد و گفت: کنفرانس وحدت تهران فرصتی مهم برای توقف توطئه‌های اسرائیل علیه قدس است.

ضرورت تشکیل ائتلافی راهبردی برای حمایت از مسجدالاقصیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، ضمن سخنانی که از طریق ویدئوکنفرانس در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران پخش شد، با بیان این مطلب گفت: امت اسلام باید با بهره‌مندی از تمامی توان و ظرفیت‌های خود، ائتلافی قوی و راهبردی برای حمایت از مسجدالاقصی و مقابله با طرح‌های اسرائیل از جمله توطئه تقسیم زمانی و مکانی این مسجد تشکیل دهد.
 
وی افزود: این کنفرانس که جمعی از نخبگان امت اسلام از شرق تا غرب را با موضوع قدس شریف گرد هم آورده،  نوری در گمراهی و ضلالت به شمار می‌رود.
 
هنیه تصریح کرد: کنفرانس وحدت اسلامی در تهران نوید و بشارتی برای وحدت و یکپارچگی مسلمانان با وجود همه چالش‌ها و دشواری‌هاست و همزمانی آن با پیروزی مقاومت فلسطین بر اسرائیل را به فال نیک می‌گیریم.
 
اسماعیل هنیه قدس را نماد هویت و کرامت مسلمانان در گذشته، حال و آینده دانست و اظهار کرد: این کنفرانس بر هویت امت اسلام که در قدس شریف نمود پیدا کرده تمرکز دارد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه سخنان خود گفت: فلسطین سرزمین انبیا و فرستادگان الهی است، اما امروز در شرایطی قرار داریم که حرمت مقدسات و اماکن دینی و منشورهای بین‌المللی و انسانی در این کشور نقض می‌شود.
 
اسماعیل هنیه تصریح کرد: در سالروز میلاد پیامبر(ص) باید از سیره و سنت نبی رحمت برای دفاع از سرزمین و مقدسات و پاک کردن این سرزمین مقدس از لوث اشغالگران صهیونیست الهام بگیریم و کشورهای اسلامی و نخبگان مسلمان وظیفه دارند که تلاش‌های اسرائیل برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی و اسلامی را خنثی کنند.

وی در ادامه اسرائیل را دشمن اصلی امت اسلام دانست و گفت: هرگز در دفاع از سرزمین فلسطین و مقدسات آن عقب‌نشینی نمی‌کنیم و مسئله فلسطین و قدس قطب‌نمای امت اسلام خواهد بود و نباید بحران‌های داخلی و خارجی جهان اسلام بر روی این مسئله تأثیرگذار باشد.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: اسرائیل چندین سال است که دو میلیون نفر از ساکنان غزه را محاصره و بسیاری از فعالان فلسطینی را بازداشت و آن‌ها را از حقوق اولیه خود محروم کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کنفرانس وحدت را راهبردی ارزشمند برای توقف پروژه‌های اسرائیل برای یهودی‌سازی قدس و توطئه‌های این رژیم علیه مسجدالاقصی و تقسیم مکانی و زمانی این مسجد دانست و گفت: موضع جدید دولت آمریکا در برابر مسئله فلسطین و مشغول‌شدن کشورهای عربی و اسلامی به مسائل مختلف موضوع فلسطین را در وضعیت دشواری قرار داده است.

وی در ادامه بر حقوق آوارگان فلسطینی و حق بازگشت آن‌ها تأکید کرد و گفت: هرگز از این حق مقدس کوتاه نمی‌آییم و هر کس در این هدف و قطب‌نما با ما باشد، هم‌پیمان ماست.

اسماعیل هنیه در پایان با تأکید بر اینکه اسرائیل هیچ حقی در قدس ندارد، گفت: اقدامات و توطئه‌های اسرائیل هیچ حقیقت تاریخی را عوض نخواهد کرد و امت اسلامی و عربی در این نبرد پیروز خواهد شد.
انتهای پیام
captcha