محبت و وحدت، پیامی که نادیده گرفته شده است
کد خبر: 3766881
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
دبیر جماعت اسلامی هند مطرح کرد:

محبت و وحدت، پیامی که نادیده گرفته شده است

گروه بین‎الملل ــ دبیر جماعت اسلامی هند در مراسم اختتامیه مسابقات ملی قرآن این کشور با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) حامل پیام محبت و وحدت بود، تصریح کرد: امروز برخی از مسلمانان برخلاف دستور اسلام و قرآن حرکت می‎کنند و این پیام‎ها را نادیده می‎گیرند.

به گزارش ایکنا؛ همزمان با جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) آئین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن هند با حضور و سخنرانی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی ایرانی و هندی همراه با اعطای جوایز به نفرات اول تا سوم در دو رشته قرائت و حفظ کل، در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو برگزار شد.

علی دهگاهی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این مراسم، ضمن خیر مقدم به میهمانان و مسابقه دهندگان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) روزهای ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول(ایام ولادت پیامبر اسلام(ص) به روایت برادران اهل سنت و شیعیان) را هفته وحدت نامگذاری كرد. ما نیز در راستای اتحاد همیشگی مسلمانان و تحکیم اخوت در بین آنان، طی  19 سال اخیر مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن هند را در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه گزارشی از روند برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن ارائه کرد و افزود: از شش ماه پیش، برنامه‌ریزی و تدارک برگزاری مسابقات آغاز شد. امسال از ۱۶ ایالت هند، ۲۵۰ نفر در مسابقات ثبت‎نام کردند. از میان مسابقه دهندگان، 116 نفر بر اساس اولویت‌ها و ضوابط انتخاب و دعوت شدند. 37 نفر از این افراد، در رشته حفظ کل و 79 نفر نیز در رشته قرائت طی سه روز از صبح پنجشنبه اول آذر(22 نوامبر) تا غروب شنبه سوم آذر(24 نوامبر) به رقابت پرداختند.

محمد رفیق قاسمی، دبیر جماعت اسلامی هند نیز در این مراسم اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) رحمت برای همه عالمیان است، نه برای یک فرد و جامعه خاص. رستگاری و سعادت در تبعیت از آئین اسلام است. هر چقدر که با قرآن بیشتر مأنوس شویم، به خدا نزدیکتر می‎شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قرآن، کتاب هدایت مردم است. ما باید همراه با تلاوت، فهم قرآن را نیز به دست آوریم. امروز شاهد هستیم که استکبار و دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به اسلام می‎کنند. پیامبر ما، قرآن را با عمل، سیره و رفتار خود حفظ کرد. امروز می‎بینیم که برخی از مسلمانان، مسلمانان‎ دیگر را می‎کشند. پیامبر اسلام حامل پیام رحمت، شفقت و مهربانی بود. وی با تلاوت قرآن، اصحاب خود را به راه نیک دعوت کرد؛ این در حالی است که برخی از مسلمانان، امروز قاتل هم‎آئین‎های خود شده‎اند که این موضوع با تعلیمات قرآن و پیامبر سازگار نیست.

قاسمی ادامه داد: قرآن در صدر اسلام، دل‎های پر از کینه و دشمنی را الفت داد. این کتاب آسمانی هم اکنون نیز در اختیار ما قرار دارد و باید از تعالیم آن برای برادری میان همه مردم جهان بهره بگیریم. دنیای استکبار با وجود ادیان مختلف، با یکدیگر متحد می‎شوند؛ با این وجود، چرا ما که یک دین داریم باید با هم دشمن باشیم و یکدیگر را تکفیر کنیم؟ باید از راه محبت که سفارش پیامبر اسلام و قرآن است به اتحاد دست یابیم.

انتهای پیام

captcha