اعلام عنوان مقالات نشست تخصصی شورای عالی قرآن + جداول
کد خبر: 3768950
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

اعلام عنوان مقالات نشست تخصصی شورای عالی قرآن + جداول

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اسامی ارائه‌دهندگان و عنوان مقالات چهاردهمین نشست تخصصی قاریان، حافظان، استادان، مؤذنان و دعاخوانان ممتاز کشور اعلام شد.

اعلام عنوان مقالات نشست تخصصی شورای عالی قرآن

به گزارش ایکنا؛ چهاردهمین نشست تخصصی قاریان، حافظان، استادان، مؤذنان و دعاخوانان ممتاز کشور 15 و 16 آذرماه در حسینیه الزهراء مجتمع امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود. در ادامه جزئیات بیشتری از این نشست دو روزه ارائه می‌شود.

پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت قرآن آغازگر این نشست در پنجشنبه، 15 آذرماه، است. در ابتدا سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، به تشریح برنامه‌های نشست خواهد پرداخت.

در ادامه بخش اول، محسن یاراحمدی مقاله‌ «جایگاه نغمات و مقامات در اذان» و نصرت‌الله(عارف) حسینی مقاله‌ «صوت در اذان» را ارائه می‌کنند.

بخش بعد از ظهر این نشست در روز نخست، با موضوع «اقتضائات رسانه‌ای تولید و پخش اذان از صداوسیما» از سوی احمد ابوالقاسمی، «گزارش تحقیق میدانی انجام شده در مورد نگاه و ذائقه مخاطبان در ارزیابی و رتبه‌بندی اذان‌ها» از طرف حسن مختاری و «جایگاه صوت در قرائت قرآن» از سوی مهدی دغاغله ارائه خواهد شد.

این بخش با مقاله رضا روانبخش در موضوع «لحن بیانی و مقامی و لحن و لهجه عربی و غیر عربی در قرائت دعا» ادامه می‌یابد و با ارائه مقاله سیدامین میرزایی با موضوع «ویژگی‌های سبک‌های مختلف دعاخوانی و تأثیر اقتضائات فرهنگی در شکل‌گیری این سبک‌ها» و عباس انجام با محوریت «تفاوت‌های اجرای دعا در محافل و صداوسیما» به پایان می‌رسد.

روز دوم این نشست جمعه 16 آذرماه، با ارائه مقاله محمدحسین سعیدیان با موضوع «دعاخوانی و دعاخوان - بایدها و نبایدها» و مقاله مرتضی توکلی با موضوع «نسخه‌شناسی، متن‌شناسی، مخاطب‌شناسی، شرح و ترجمه و دعا» ادامه می‌یابد.

در پایان مراسم، سیدعلی سرابی، غلامرضا شاه‌میوه، سعید رحمانی و علی‌اصغر شعاعی به ارائه جمع‌بندی درباره موضوع «تلاوت ترتیل - بایدها و نبایدها(محصول پژوهش‌های نشست سیزدهم + بحث‌های کارشناسی کمیته تخصصی ترتیل)» می‌پردازند.

تکریم و بزرگداشت بزرگان عرصه دعا و اذان، رونمایی از دو اذان جدید، تجلیل از صاحبان مقالات ارائه شده، رونمایی از پایگاه جدید شورای عالی قرآن و اعطای گواهی‌نامه درجه دو ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان پایان‌بخش این نشست در بخش اختتامیه خواهد بود.

اعلام عنوان مقالات نشست تخصصی شورای عالی قرآن + جداول

اعلام عنوان مقالات نشست تخصصی شورای عالی قرآن + جداول

اعلام عنوان مقالات نشست تخصصی شورای عالی قرآن + جداول

برای بزرگنمایی بر روی جداول کلیک شود.

انتهای پیام

captcha