اعلام برائت «جماعت اسلامی» مصر از اخوان‌المسلمین
کد خبر: 3769052
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

اعلام برائت «جماعت اسلامی» مصر از اخوان‌المسلمین

گروه بین‌الملل ـ «جماعت اسلامی» مصر از حمایت جنبش اخوان‌المسلمین و یا وابستگی به هر ائتلاف حامی این جنبش، اعلام برائت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ حزب سازندگی و توسعه شاخه سیاسی جماعت اسلامی مصر با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام برائت از حمایت جنبش اخوان‌المسلمین و یا وابستگی به هر ائتلاف حامی این جنبش، تأکید کرد: این حزب هرگز طرفی از نزاع نخواهد بود، بلکه همواره تمایل داشته بخشی از  حل اختلاف‌ها باشد.

حزب سازندگی و توسعه در این بیانیه، ضمن تکذیب آنچه توسط برخی رسانه‌ها در ارتباط با وابستگی این حزب به برخی ائتلاف‌ها و اتحادها به ویژه ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت، عضویت در این ائتلاف یا هر ائتلاف دیگری را رد کرد.

در این بیانیه آمده: حزب سازندگی و توسعه بارها تأکید کرده که به هیچ ائتلاف و تشکیلاتی در داخل و خارج از مصر تعلق ندارد.

گفتنی است، دادگاه جنایی قاهره، «جماعت اسلامی» و ۱۶۴ نفر از رهبران و اعضای این گروه را به پیوستن به «ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت» وابسته به اخوان‌المسلمین در سال ۲۰۱۳ متهم کرده و به مدت پنج سال در فهرست «تروریسم» قرار داد.

جماعت اسلامی مصر در اوایل دهه 70 قرن بیستم میلادی تأسیس شد که در ابتدا قائل به تغییر با استفاده از قوه قهریه بود، اما پس از بازنگری در رویکرد و روش خود، خشونت را کنار گذاشت و پس از سقوط حسنی مبارک، حزب توسعه و سازندگی تأسیس کرد.

انتهای پیام
captcha