برگزاری نشست «قرآن‌های قدیمی و نادر» در ریاض
کد خبر: 3770152
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

برگزاری نشست «قرآن‌های قدیمی و نادر» در ریاض

گروه بین‌الملل ــ نشست «قرآن‌های قدیمی و نادر» در کتابخانه عمومی «ملک عبدالعزیز» ریاض در عربستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عاجل؛ کتابخانه عمومی ملک عبدالعزیز شهر ریاض عربستان عصر روز گذشته میزبان جمعی از کارشناسان نسخ خطی قرآن و متخصصین مطالعات قرآنی از جمله بشیر بن حسن الحمیری، کارشناس نسخ خطی و صالح بن سلیمان الحجی، مدیر بخش نسخ خطی دانشگاه ملک سعود بود.

این نشست با به نمایش گذاشتن تصاویری از قرآن‌های خطی موجود در دانشگاه ملک مسعود و نیز تصویر قرآن خطی متعلق به قرن 9 هجری قمری (تاریخ کتابت 898 هجری قمری) که نام سوره‌ها در ابتدای هر سوره با آب طلا نوشته شده و دارای تهذیب در حاشیه صفحات است، آغاز شد.

همچنین یک قرآن خطی که تاریخ کتابت آن سال 1072هجری قمری و تعداد صفحاتش 500 صفحه است، نیز در این نشست نمایش داده شد. نسخه نادر دیگری از یک قرآن خطی با نام «نسخه الفیه» که در 31 صفحه نوشته شده و همه سطور آن با حرف الف شروع می‌شود از دیگر نسخی بود که تصویر آن در این همایش به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شد.  

تهذیب‌های حاشیه نسخه‌های قرآن‌، مشکلات کاتبان نسخ قرآن، نوع کاغذ و اندازه و حجم هر کاغذ، تاریخ کتابت قرآن و تاریخچه نسخ خطی قرآنی و تلاش‌های مسلمانان برای حفظ و نگهداری قرآن کریم از مسائلی بود که کارشناسان نسخ خطی و علوم قرآنی و شرکت کنندگان در این نشست درباره آن به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

برگزاری نشست «قرآن‌های قدیمی و نادر» در ریاض

انتهای پیام

captcha