منطقه «فاریاب» در آستانه وقوع فاجعه انسانی
کد خبر: 3771625
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

منطقه «فاریاب» در آستانه وقوع فاجعه انسانی

گروه بین‌الملل ــ هزاران خانواده افغانستانی در منطقه «پشتون کوت» استان فاریاب با کمبود شدید مواد غذایی روبرو هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از «آریانانیوز» افغانستان؛ محمد طاهر رحمانی، رئیس شورای استانی فاریاب در این باره اظهار کرد: اگر مواد غذایی به صورت فوری به این خانواده‌ها نرسد، این منطقه شاهد یک فاجعه انسانی خواهد بود.

تعدادی از شهروندان منطقه پشتون کوت نیز در این باره اظهار کردند که این بخش مدت زمان بسیاری است که در محاصره گروه تروریستی طالبان قرار گرفته است. از چند هفته پیش تاکنون، این گروه همه جاده‌هایی را که به این منطقه منتهی می‌شود بسته است.

ولی محمد، یکی از شهروندان منطقه سرحوض نیز در این باره گفت: تاکنون سه نفر شامل یک زن، کودک و پیرمرد بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند.

جاوید بیدار، سخنگوی استان فاریاب نیز بیان کرد: دو کامیون حاوی مواد غذایی را به منطقه فرستاده‌ایم. نیروهای امنیتی نیز در حال آماده‌سازی برای اجرای عملیات بازگشایی جاده‌ها هستند.

گفتنی است، این منطقه از 27 آبان در محاصره طالبان قرار دارد. طالبان سه روستا را در این بخش محاصره کردند که تعداد نفرات ساکن در آنجا به 500 ـ 600 خانواده می‌رسد. چندی پیش، گفت‌وگوهای ریش‌سفیدان و بزرگان منطقه با طالبان برای حل این مشکل آغاز شد و قرار بود که در صورت نتیجه ندادن، آنها اقدام به راه‌اندازی عملیات نظامی کنند.

پشتون‌کوت یکی از بخش‌‌های استان فاریاب در شمال غربی افغانستان است. بیشتر ساکنان آن را ازبک‌ها و پس از آنها تاجیک‌ها، پشتون‌ها و دیگر اقوام تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

captcha