استرالیا رسماً قدس غربی را پایتخت اسرائیل معرفی کرد
کد خبر: 3772327
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

استرالیا رسماً قدس غربی را پایتخت اسرائیل معرفی کرد

گروه بین‌الملل ـ نخست‌وزیر استرالیا امروز اعلام کرد که کشورش رسماً بخش غربی قدس را به‌ منزله پایتخت اسرائیل به‌ رسمیت می‌شناسد.

استرالیا قدس غربی را به‌عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ اسکات جان موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، صبح امروز (24 آذرماه) با عقب‌نشینی از سیاست چند دهه اخیر کشورش در منطقه خاورمیانه، اعلام کرد: استرالیا به‌ صورت رسمی بخش غربی قدس را به‌ منزله پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسند. با این حال سفارتخانه خود را فوری به این شهر منتقل نخواهد کرد.

وی افزود: استرالیا اکنون قدس غربی جایی را که مقر کنست (پارلمان اسرائیل) و بسیاری از مؤسسات دولتی در آن قرار دارد به‌ منزله پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد.

موریسون که در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در شهر سیدنی استرالیا سخن می‌گفت، تصریح کرد: به دنبال انتقال سفارتخانه خود به بخش غربی قدس هستیم. البته هنگامی که این مسئله عملی باشد و پس از آنکه وضعیت نهایی مشخص شود.

این در حالی است که نخست‌وزیر استرالیا مهرماه سال جاری تأکید کرده بود که آماده انتقال سفارتخانه استرالیا در سرزمین‌های اشغالی از شهر تل آویو به قدس است.

یادآوری می‌شود تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر انتقال سفارتخانه کشورش از تل‌آویو به قدس باعث احساس رضایت اسرائیل، خشم فلسطینیان و نگرانی جهان عرب و هم‌پیمانان غربی شد.

انتهای پیام

captcha