تمامی دستگاه‌های اجرایی در طرح ۱۴۵۲ خادم قرآن می‌شوند
کد خبر: 3773634
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

تمامی دستگاه‌های اجرایی در طرح ۱۴۵۲ خادم قرآن می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مقنی با اشاره به برگزاری طرح بشارت ۱۴۵۲ در کشور گفت: بیش از بیست دستگاه مرتبط با راهبری شورای توسعه قرآنی دورهم جمع شده‌اند تا با یک هم‌افزایی در کشور شاهد ایجاد فضایی برای نیل افراد مختلف به سمت حفظ قرآن و به‌ویژه جزء سی باشیم.

تمامی دستگاه‌های اجرایی در طرح ۱۴۵۲ خادم قرآن می‌شوند

به گزارش ایکنا از قزوین، در راستای ایجاد هماهنگی‌های لازم برای پیشبرد هر چه بهتر طرح ملی حفظ جزء 30 قران کریم «بشارت 1452» در استان قزوین، جلسه توجیهی ظهر امروز، 27 آذرماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مقنی، مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و نمایندگان و مسئولان دستگاه‌های مختلف مرتبط در استان در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد.
مقنی در این نشست بابیان اینکه در سال جاری طرح بشارت 1452 در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال اجراست، اظهار کرد: این طرح با انسجام بیشتر از سال‌های گذشته و به‌صورت سازماندهی‌شده در حال پیگیری است.
وی افزود: خوشبختانه تمامی دستگاه‌های اجرایی در کشور متعهد و هم‌پیمان شده‌اند تا در راستای مطالبه جدی مقام معظم رهبری مبنی بر محق شدن تربیت 10 میلیون حافظ در سال جاری و در قالب طرح بشارت 1452 اتفاقات میمون و خجسته‌ای رخ دهد.
مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: حفظ قران در منظومه فکری و تربیتی ائمه اطهار و رسول گرامی اسلام دارای جایگاه رفیعی است و از طرق مختلف چون ترغیب به حفظ از طریق بیان امتیازات اجتماعی و بیان جایگاه معنوی حفاظ در این دنیا و بهشت افراد را به حفظ آیات الهی تشویق می‌کنند.
این مسئول با تأکید بر اینکه در حال حاضر از این منظومه فکری و تربیتی در حفظ قرآن دچار غفلت شده‌ایم گفت: مقام معظم رهبری در جلسات متعدد با جامعه قرآنی همواره بر حفظ قرآن به‌عنوان راهبردی کلیدی تأکید داشتند که یکی از مهم‌ترین این تأکیدات در سال 1390 و لزوم داشتن 10 میلیون حافظ در کشور است.
وی اضافه کرد: در مقابله با جنگ نرم و تهاجم و شبیخون و ناتوی فرهنگی جبهه‌ای که می‌تواند بسیار کارآمد باشد و اقشار مختلف مردمی را محفوظ دارد قرآن و توجه به حفظ آیات آن است چراکه یک حافظ قرآن می‌تواند در مقابل جریان جنگ نرم دشمن با تکیه‌بر آیات قرآن ایستادگی کند.
حجت‌الاسلام مقنی یادآور شد: هر حافظ قرآن علاوه بر خود در محیط اطراف، خانواده و دوستانش نیز تأثیر به سزایی دارد لذا ضمن نجات کشور از جنگ و تهاجم فرهنگی می‌توان حفظ قرآن را دانست.
این مسئول با اشاره به برگزاری طرح بشارت 1452 در کشور گفت: بیش از بیست دستگاه مرتبط با راهبری شورای توسعه قرآنی دورهم جمع شده‌اند تا با یک هم‌افزایی در کشور شاهد ایجاد فضایی برای نیل افراد مختلف به سمت حفظ قرآن و به‌ویژه جزء سی باشیم.
مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعلام کرد: در طرح مذکور جزء سی قرآن کریم در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان سال 1397 در حال اجراشدن است که در بخش اول سوره‌های ناس تا زلزال، بخش دوم سوره‌های طارق تا بینه و در بخش آخر نیز سوره‌های بروج تا نبأ توسط قرآن آموزان حفظ خواهد شد.
وی شاخصه‌های مهم طرح 1452 را نسبت به طرح‌های سالیان گذشته چنین دانست: وفاق دستگاه‌های مختلف برای به نتیجه رسیدن این طرح که در طول سالیان گذشته بسیار کم‌نظیر است؛ ازجمله مهم‌ترین شاخصه‌های طرح قرآنی سال 1397 به شمار می‌رود که باید از این فرصت بزرگ نهایت بهره‌برداری صورت بگیرد.
حجت‌الاسلام مقنی تصریح کرد: قرار است در این طرح همه دستگاه‌ها خادم قرآن باشند و هر کس گوشه‌ای از کار را بگیرد.
وی یادآور شد: ازجمله مهم‌ترین دستگاه‌هایی که با طرح 1452 همکاری دارند می‌توان به سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، بسیج مستضعفین، نیروهای مسلح، سازمان زندان‌ها، صداوسیما، کانون‌های مساجد اشاره کرد که اگر هرکدام از این دستگاه‌ها در راستای وظایف خود و پیشبرد اهداف طرح 1452 فعالیت کنند بی‌شک در پایان سال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حفظ قرآن خواهیم بود.
حجت‌الاسلام مقنی دیگر ویژگی این طرح را چنین دانست: در سال‌های گذشته این طرح محدود به فصل تابستان می‌شد اما در سال جاری طی زمان‌بندی صورت گرفته در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان شاهد اجرای طرح خواهیم بود که این فرصت و زمان کمک می‌کند نتیجه کار بهتر و محکم‌تر باشد.
مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان با انتقاد از اینکه هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاهی که در شأن قرآن است دست‌یابیم گفت: امیدواریم در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باهم افزایی صورت گرفته در مسیر تحقق طرح 1452 شاهد حرکتی عظیم در عرصه فعالیت‌های قرآنی باشیم تا از این فضا قدم‌هایی بلند برای تربیت ده میلیون حافظ در کشور برداشته شود.

انتهای پیام

captcha