ماجرای بمب فسفری و روشندلی که حافظ کل قرآن شد
کد خبر: 3778395
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

ماجرای بمب فسفری و روشندلی که حافظ کل قرآن شد

گروه بین‌الملل ـ «سجی» دختر خردسال هفت ساله فلسطینی است که بر اثر استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های ممنوعه حاوی فسفر سفید در حملات سال 2008 میلادی به غزه، مادرزاد نابینا به دنیا آمد؛ اما وی با اراده‌ای قوی در هفت سالگی حافظ کل قرآن شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری felesteen.ps؛ "اللهم بصِّرهَا وعلمها وأعني على تعليمها"(خداوندا او را بینا کن و به او علم بیاموز و به من کمک کن تا او را آموزش دهم) این دعای پدری فلسطینی به نام «سعید خلة» است، زمانی که خداوند با اعطای دختری به او بر وی منت گذاشت.

دختری به نام سجی که نابینا به دنیا آمد و توانست در هفت سالگی همه آیات کتاب خدا را حفظ کند. پدر سجی همه تلاش خود را برای آموزش قرآن به دختر خود کرده، اما خاطرات روزهایی که سجی جنینی در شکم مادر بود، همچنان برای پدر زنده است.

در یکی از شب‌های پایانی سال 2008 میلادی، اسرائیل با بمب‌های حاوی فسفر سفید که استفاده از آن براساس قوانین بین‎المللی ممنوع است، محل سکونت «سعید خلة» را بمباران کرد و چیزی نمانده بود که او در این حمله خانواده خود را از دست بدهد.

وی در این باره می‎گوید: ارتش اسرائیل محل سکونت ما را به شدت مورد حمله قرار داد. به همین دلیل من از ترس بمباران به همراه فرزندان و همسرم که سجی را یک ماهه باردار بود از خانه خود در «بیت لاهیا»، واقع در شمال غزه، خارج شدم. همسرم و جنین او باید در شرایط بهتری زندگی می‌کردند، اما مجبور بودیم در همان شرایط سخت بمانیم؛ در حالی که فسفر همه هوای شهر را آلوده کرده بود و بوی بد آن همه جا استشمام می‌شد و ساکنان شهر احساس خفگی و گرمای شدید داشتند.

وی ادامه می‌دهد: خانواده  خود را به منطقه‌ای دورتر بردم تا این که جنگ بعد از 23 روز به پایان رسید، اما آثار فسفر همچنان پابرجا بود. بالاخره سجی به دنیا آمد و  ناگهان پدر و مادر متوجه شدند که کودک نابیناست.

سعید خلة در این باره می‌گوید: معتقدم علت اصلی نابینایی سجی همان سلاحی است که استفاده از آن براساس قوانین بین‎المللی ممنوع است، اما ارتش اسرائیل از آن استفاده کرد و همسرم که در آن زمان سجی را باردار بود، از آن سلاح آسیب دید، اما با این حال، پدر سجی خداوند را شکر می‌کند و از آنچه خداوند به او اعطا کرده راضی است.

کودک کم‌کم بزرگ شد و پدر در او چیزهایی می‎دید که در دیگر کودکان ندیده بود. او خیلی زود شروع به سخن گفتن کرد و کارهای او جلوتر از سن او بود.

زمانی که سجی به چهار سالگی رسید، پدر آموزش حفظ قرآن را به او شروع کرد و شاهد علاقه او به این کار بود. در آن زمان سجی در هر روز یک خط از قرآن را حفظ می‌کرد و در روز بعد آنچه را حفظ کرده بود، برای پدر می‌خواند و پدر خط بعدی را به او آموزش می‌داد.

بعد از گذشت ماه‌ها و سال‌ها، سجی توانست روزی یک صفحه قرآن را در هر روز حفظ کند و بعد از شش ماه، دو سوره کهف و بقره را از حفظ شود.

همچنین پدر توانست الفیه ابن مالک (آموزش نحو عربی در هزار بیت) را به سجی آموزش دهد. سجی در هفت سالگی توانست حفظ قرآن را به پایان ببرد و این وجه تمایز او با دو خواهر و برادر او بود.

پدر می‌گوید: ما سجی را مایه افتخار و عزت و افتخار خود می‌دانیم و با او مانند فردی که نابیناست رفتار نمی کنیم. سجی کودکان و بازی با آنها را دوست دارد و آنها نیز او را دوست دارند.

انتهای پیام

captcha