رهبر ارتدكس سوریه: قرآن می‌خوانم
کد خبر: 3778484
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

رهبر ارتدكس سوریه: قرآن می‌خوانم

گروه بین‌الملل ـ پتریک یازجی، رهبر مسیحیان ارتدکس سوریه، در دیدار با وابسته فرهنگی کشورمان در دمشق گفت: در مقام یک رهبر مسیحی هر روز با علاقه آیاتی از قرآن را می‌خوانم و از كتاب مقدس مسلمانان استفاده می‌كنم.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمدهادی تسخیری، وابسته فرهنگی ایران در سوریه، با پتریک یوحنا العاشر یازجی، رهبر مسیحیان ارتدكس سوریه، دیدار کرد.

تسخیری در این دیدار میلاد حضرت مسیح(ع) و فرارسیدن سال نو میلادی را تبریک گفت و از رهبر مسیحیان ارتدكس سوریه برای شركت در کنفرانس «امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان» در مشهد مقدس دعوت كرد.

پتریک یازجی در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران از روز اول پیروزی، بر تحقق محبت و همزیستی مسالمت‌آمیز بین اتباع ادیان و مذاهب مختلف تأکید و روابطی حسنه با همه افراد دارای اعتقادات و مذاهب مختلف برقرار کرد؛ این همان چیزی است که دشمن صهیونیستی غاصب از آن می‌ترسد.

وی افزود: ما دشمنان مشترک داریم؛ مثلاً در بحران سال‌های اخیر در سوریه و کشورهای منطقه، فقط مسلمانان هدف تروریست‌ها نبودند؛ بلکه مسیحیان نیز بسیار آسیب دیدند و کلیساهای آنها تخریب شد و شهدای زیادی دادند.

پتریک یازجی همچنین در بخشی از سخنانش اظهار كرد: در مقام یک رهبر مسیحی هر روز و با علاقه آیاتی از قرآن را می‌خوانم و از كتاب مقدس مسلمانان استفاده می‌كنم.

خبر دیگری از دمشق حاکی است که محمدهادی تسخیری، وابسته فرهنگی كشورمان در سوریه، در دیدار جداگانه‌ای با مار اغناطیوس افرام الثانی، رهبر پتریكیه السریان الارتدکس سوریه، هم ملاقات كرد.

مار اغناطیوس افرام الثانی در این دیدار گفت: از تلاش‌های فراوان ایران برای کمک به سوریه در مدت جنگ‌ تكفیری‌ها علیه مردم این کشور تشکر می‌کنیم. تلاش ما این است كه همانند گذشته، زندگی با محبت و برادرانه‌ای با سایر اتباع ادیان در سوریه داشته باشیم.

الثانی در ادامه ضمن بیان نقش تاریخی مسیحیان در سوریه، بر همزیستی مسالمت‌آمیز میان طوایف مختلف در این کشور تأکید کرد.

یادآور می‌شود در این دو دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده ولی‌فقیه در سوریه، وابسته فرهنگی کشورمان در دمشق را همراهی کرد.

انتهای پیام

captcha