جنجال استناد تحلیلگر سعودی به قرآن در حمایت از اسرائیل
کد خبر: 3782297
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

جنجال استناد تحلیلگر سعودی به قرآن در حمایت از اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ حمایت یک تحلیلگر سعودی از اشغالگری اسرائیلی‌ها در غصب سرزمین فلسطین با استناد به اشارات تاریخی قرآن، خشم و اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21؛ عبدالحمید  غبین، تحلیلگر سعودی، در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «روسیاالیوم» با اشاره به اینکه اسرائیل در سازمان ملل متحد در جایگاه یک کشور مستقل به رسمیت شناخته‌ شده است، مدعی شد: اسرائیلی‎ها درباره سرزمین فلسطین حق تاریخی دارند که در قرآن به آن اشاره شده است و در این باره در قیاس با ساکنان فلسطین اولویت دارند که این سخنان  موجب خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌ ویژه مخالفان عادی‌سازی روابط با اسرائیل شد.

همچنین، وی در اظهاراتی متناقض افزود: این حق برادران فلسطینی ماست که از آن‌ها حمایت و در برپایی دولت مستقل به آن‌ها کمک کنیم، اما این به مصلحت ما نیست!

فعالان شبکه‌های اجتماعی حضور افرادی همچون غبین در این شبکه‌ها و رسانه‌های غربی و عربی و معرفی آن‌ها به‌ عنوان اکثریت را مخالف واقعیتی خواندند که هرگونه رابطه با اسرائیل را رد می‎کند.

یادآور می‌شود این تحلیلگر سعودی در هفته‌های گذشته بارها در رسانه‏‎های اسرائیلی عرب‌زبان حاضر و خواستار عادی‌سازی روابط کامل با اسرائیل شده است.

انتهای پیام

captcha