اعلام جزئیات مسابقه بین‌المللی میراث فرهنگی شارجه
کد خبر: 3782601
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴

اعلام جزئیات مسابقه بین‌المللی میراث فرهنگی شارجه

گروه بین‌الملل ــ جزئیات مسابقه بین‌المللی میراث فرهنگی شارجه توسط دبیرخانه این مسابقات اعلام شد.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری menafn؛ دبیرخانه مسابقه بین‌المللی میراث فرهنگی شارجه اعلام کرد: ثبت‌نام سومین دوره مسابقه که از 30 دسامبر گذشته (9 دی 97) آغاز شده بود تا اول آوریل 2019 (12 فروردین 98) ادامه دارد و سومین دوره این مسابقه با شعار «میراث فرهنگی-ارتباط انسانی» برگزار می‌شود.

عبدالعزیز المسلم، رئیس مرکز میراث شارجه اعلام کرد: ما افتخار می‌کنیم که پژوهشگران استقبال خوبی از این مسابقه داشتند و این نشان دهنده اهمیت آن در محافل علمی است، علاوه بر این نشان می‌دهد که این مسابقه در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است و به همین دلیل هر دوره شاهد استقبال بیشتری از مسابقات هستیم.

این مسابقه در سه محور اصلی برگزار می‌شود. سه محور اصلی مسابقه عبارت است از فعالیت برای حفظ عناصر میراث فرهنگی، بهترین راویان و حاملان میراث بهترین پژوهش‌ها در زمینه میراث فرهنگی.

سنتها و شیوه‌های تعبیر بیانی، هنرها و سنتهای نمایش، فعالیت‌های اجتماعی مراسم و جشن‌ها، علوم و اقدامات مربوط به طبیعت و هستی، مهارت‌های مرتبط با هنرهای مشاغل سنتی، شاخه‌های این مسابقه هستند.

اهداف اصلی این مسابقه تجلیل از تلاش‌ها و حمایت از اقدامات در سطح داخلی، عربی و بین‌المللی است. همچنین تقویت فعالیت‌ها در زمینه حفظ میراث فرهنگی و معرفی بهترین‌ها بر اساس استانداردهای یونسکو در این زمینه از دیگر اهداف این مسابقه است.

انتهای پیام

captcha