بهای حمله اسرائیل به حزب‌الله بسیار سنگین خواهد بود
کد خبر: 3784615
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
نصرالله:

بهای حمله اسرائیل به حزب‌الله بسیار سنگین خواهد بود

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اگر اسرائیل حزب‌الله را مورد حمله قرار دهد، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد و هزینه تجاوز بسیار بیشتر از آن چیزی است که آن‌ها تصور می‌کنند.

نصرالله: بهای حمله اسرائیل به حزب‌الله بسیار سنگین خواهد بود
به گزارش ایکنا؛ سیدحسن نصرالله پس از چندماه سکوت، امشب (6 بهمن‌ماه) در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای المیادین درباره سکوت رسانه‌ای خود و شایعات مطرح‌شده در این‌باره گفت: دوری رسانه‌ای من در چند ماه اخیر هیچ ارتباطی با وضعیت سلامتی من ندارد و هر آنچه درباره سلامت من گفته شده دروغ است.

وی افزود: ماه دسامبر و ژانویه مناسبت‌های مشخصی برای سخن گفتن ندارد، اما حوادث متعددی رخ داد که بارزترین آن‌ها عملیات سپر شمال اسرائیل بود.

 نصرالله تصریح کرد: بعد از این‌که نتانیاهو از این عملیات سخن گفت، با برادران خود جلسه گذاشتیم و به این نتیجه رسیدیم که اسرائیلی‌ها را تا پایان عملیات به حال خود رها کنیم تا هرچه می‌خواهند بگویند و ما بخشی از این جنگ رسانه‌ای نباشیم.

دبیرکل حزب‌الله بیان کرد: به لطف خداوند هیچ مشکلی از نظر سلامتی ندارم و این خنده‌دار است که از برخی رسانه‌ها می‌شنوم که از مرگ من سخن می‌گویند و این شایعه را رواج می‌دهند که رهبران حزب‌الله به خاطر این موضوع گردهم آمده‌اند.

وی گفت: گادی ایزنکوت، رئیس ستاد سابق ارتش اسرائیل در حالی از پایان عملیات سپر شمال سخن گفت که عملیات هنوز به پایان نرسیده است، و چند هفته پیش سخن گفتن از وضعیت سلامتی من شروع شد و با برادران خود مشورت کردیم و گفتیم که ممکن است اسرائیل می‌خواهد ما را وادار کند که در همین زمان صحبت کنیم.

دبیرکل حزب‌الله گفت:  ملزم نیستم که بگویم حزب‌الله این تونل‌ها را حفر کرده است و ما ابهام ساختاری را ترجیح می‌دهیم.
 
وی گفت: یکی از تونل‌های کشف شده که 14 سال پیش حفر شده است، در داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین قرار دارد و تمام فن‌آوری‌های اسرائیل آن را کشف نکردند و مسئله استمرار وجود تونل‌ها باید پیچیده بماند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه خطاب به شهرک‌نشینان صهیونیست گفت: شما باید از آنچه مسئولان اسرائیل درباره حقایق تونل‌ها می‌گویند، اطمینان حاصل کنید.

سیدحسن نصرالله در ادامه گفت: اعلام نتانیاهو و تیم وی مبنی بر این‌که تونل‌ها زمینه‌سازی برای عملیات الجلیل است، خدمت به ماست و تأکید بر این است که صادق هستیم.

وی با اشاره به این‌که نتانیاهو با ایجاد رعب و وحشت در میان شهرک‌نشینان ساکن در شمال اراضی اشغالی فلسطین، به حزب‌الله خدمت کرده است، گفت: موضوع تونل‌ها در زمینه جنگ روانی به حزب‌الله کمک کرد، این در حالی است که این موضوع نیازمند این همه فضاسازی رسانه‌ای نبود.

سیدحسن نصرالله عملیات ورود به الجلیل را به حمله به لبنان ربط داد و گفت: اسرائیلی‌ها هرگز نخواهند فهمید که از کجا وارد الجلیل می‌شویم که این موضوع تنها در صورت حمله به لبنان رخ خواهد داد و تنها بخشی از طرح ورود به الجلیل است و ما قادر هستیم که طبق مقتضیات جنگ عمل کنیم.

وی گفت: ما از چندسال پیش این توانایی را داریم که این عملیات اجرا کنیم و پس از تجربه ما در سوریه، این موضوع آسان شده است و این حق ماست که هر اقدامات دفاعی برای خود اتخاذ کنیم.

نصرالله گفت: در نهایت همه گزینه‌ها در مقابل ما قرار دارد و محور مقاومت می‌گوید که همه گزینه‌ها با حکمت، شجاعت و تدبیر در مقابل او قرار دارد و ما هر چیزی را برای قدرت بازدارندگی خود نیاز است، آن را فراهم می‌کنیم.

نصرالله اظهار کرد: اگر اسرائیل ما را مورد تجاوز قرار دهد، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد و هزینه تجاوز بسیار بیشتر از آن چیزی است که آن‌ها تصور می‌کنند.

سیدحسن نصرالله احتمال این‌که دشمن وارد جنگ با لبنان شود را بعید شمرد و گفت: مکانی که اسرائیل ممکن در آن دچار اشتباه محاسباتی شود، سوریه و غزه است و این در حالی است که اعمال فشار بر غزه باعث نمی‌شود که این باریکه زیر بار خواسته‌ای برود، حتی اگر از گرسنگی بمیرند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به این‌که مقاومت در زمینه ترسیم مرزها دخالت نمی‌کند و آن را مرتبط با دولت لبنان می‌داند، گفت: یک شبه‌انسجام در لبنان مبنی بر خودداری از هر نوع درگیری نسبت به عملیات تونل‌ها وجود دارد و اسرائیل در بی‌ثبات کردن موضع رسمی لبنان دچار شکست اطلاعاتی شده است.

سیدحسن نصرالله بار دیگر با تأکید بر این‌که عملیات تونل‌ها شایسته این همه فضاسازی رسانه‌ای نبود، گفت: این عملیات هرگز عملیات الجلیل را حتی به نسبت 10 درصد هم لغو نخواهد کرد.

وی گفت: ایزنکوت (رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل) در موضوع تونل‌ها، اسرائیلی‌ها را ترساند و گفت که حزب‌الله این تونل‌ها را برای ورود مبارزان حزب‌الله به خاک فلسطین برای انجام عملیات تروریستی آماده کرده است.


نصرالله اظهار کرد: در مقطعی، اسرائیلی‌ها این مشکل را داشتند که ما دارای موشک‌هایی با برد 20 کیلومتر بودیم، پس از آن، مقاومت صاحب موشک‌هایی با برد 40 کیلومتر شد و اکنون برد موشک‌های ما فراتر از حیفا و تل‌آویو است.


دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: برخی ژنرال‌ها می‌گویند که جنگ آینده با سایر جنگ‌ها فرق خواهد داشت و اگر جنگی رخ دهد، تمام فلسطین اشغالی میدان جنگ خواهد شد.


وی گفت: به شوخی به ساکنان اراضی اشغالی فلسطین می‌گویم این به مصلحت شماست که ما موشک‌های دقیق داشته باشیم، تا در هدف قراردادن اهداف نظامی اشتباه نکنیم و غیرنظامیان را هدف قرار ندهیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد: وضعیت سوریه امروز در مقایسه با سال 2011 میلادی بسیار بهتر است، اما نمی‌توان از یک دستاورد جامع سخن گفت، چرا که تنگنای کردی ـ ترکی ـ آمریکایی در زمینه شرق فرات هنوز وجود دارد.


وی گفت: ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن قادر به اتمام نبرد در شمال سوریه هستند و ما در سوریه از یک پیروزی بزرگ سخن می‌گوییم و به مراحل پایانی رسیده‌ایم و گروه‌های کرد مورد حمایت آمریکا از سوی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت مالی می‌شوند.


وی گفت: آنچه ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن را از تکمیل نبرد بوکمال منع کرد، آمریکا بود. این در حالی است که اکنون مقدمات لازم برای آزادی ادلب انجام شده، اما ترکیه به دلایل انسانی مانع این امر شد و گزینه‎‌ها نسبت به ادلب همچنان وجود دارد، اما اولویت اساسی راه‌کار سیاسی است.

سید حسن نصرالله گفت: نبرد میان جریان‌های معارض در ادلب نشان داد که آن حتی ارزش‌هایی که خود مدعی آن بودند را کنار گذاشتند و سیطره «النصره» بر ادلب ترکیه را در موضع چالشی قرار داد، زیر النصره از نظر تقسیم‌بندی جهانی یک گروه تروریستی است. به هرحال راه‌حل سیاسی سخت است و ترکیه باید راه‌کاری برای ادلب پیدا کند یا این‌که موضوع را به دولت سوریه واگذار کند.
 
وی با اشاره به درخواست برخی نهادهای آمریکایی از ترامپ برای ارائه مهلتی در زمینه خروج نیروهای آمریکا از سوریه و مهلت 6 ماهه ترامپ در این زمینه گفت: آمریکایی‌ها به روس‌ها ابلاغ کرده‌اند که آن‌ها آمادگی دارند در صورت خروج ایران، به طور کامل از سوریه خارج شوند.
 
نصرالله گفت: پوتین خواسته آمریکا را به حسن روحانی ابلاغ و رئیس‌جمهور ایران نیز  نامه‌ای در این زمینه برای من فرستاد. همچنین، روس‌ها این موضوع را به سوری‌ها ابلاغ کردند، اما ایرانی‌ها ضمن رد درخواست آمریکایی‌ها اعلام کردند که آن‌ها به خواست مقامات سوریه در این کشور حضور دارند.
 
وی در ادامه خروج نیروهای آمریکایی را راهبرد جدید دانست و گفت: این مسئله نسخه ترامپی برای پروژه آمریکا است، اما به هر حال خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در حد خود یک شکست است.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به این‌که سفر رئیس‌جمهور سودان به سوریه با چراغ سبز عربستان صورت گرفت، گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه درخواست دیدار با ما در بیروت را داشتند و پس از شانه خالی کردن آمریکایی‌ها از حمایت آن‌ها به روسیه و عراق رفتند.
 
نصرالله گفت: چرخش اخیر برخی کشورها به سمت سوریه به دلیل تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای خود از این کشور صورت گرفت و چرخش به سمت سوریه پس از جلسه‌ای که در ابوظبی برگزار شد، اتخاذ شد.
 
وی گفت: تصمیمات ترامپ، عربستان و امارات را به شدت ترساند و آن‌ها به این نتیجه رسیدند که ترکیه خطر بزرگ است نه ایران.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: عمر البشیر، حامل پیامی برای بشار اسد بود که سوریه خود درخواست عضویت در اتحادیه عرب کند، اما اسد اعلام کرد که سوریه خود خارج نشده که درخواست بازگشت کند و کسی که این کشور را اخراج کرده باید آن را برگرداند.
 
سیدحسن نصرالله با اشاره به این‌که آمریکا در وضعیت راه‌اندازی جنگ جدید در منطقه نیست، گفت: آمریکایی‌ها افغانستان را برای طالبان رها کردند و این شکستی دردناک برای آمریکا است.

انتهای پیام
captcha