مالزی: میزبانی مسابقات جهانی مهم‌تر از مردم فلسطین نیست
کد خبر: 3784985
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳

مالزی: میزبانی مسابقات جهانی مهم‌تر از مردم فلسطین نیست

گروه بین‌الملل ــ وزیر ورزش و جوانان مالزی، در واکنش به لغو برگزاری مسابقات قهرمانی شنای پارالمپیک جهان (2019) در این کشور، گفت: برای ما میزبانی مسابقات جهانی مهم‌تر از برادران فلسطینی نیست که توسط رژیم نتانیاهو قتل عام می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ سید صادق عبدالرحمان، وزیر ورزش و جوانان مالزی، در خصوص تصمیم دولت این کشور در ممانعت از ورود ورزشکاران اسرائیلی به مالزی برای شرکت در مسابقات قهرمانی شنای پارالمپیک جهان (2019)، گفت: مالزی از تصمیمی که برای فلسطین و کل بشریت گرفته است، حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: به خاطر ممانعت از ورود ورزشکاران اسرائیلی به مالزی، کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) امتیاز میزبانی این مسابقات را از ما سلب کرد، اما این موضوع تغییری در رویکرد مالزی ایجاد نمی‌کند.

وزیر ورزش مالزی، گفت: برای ما میزبانی مسابقات جهانی مهم‌تر از برادران فلسطینی نیست که توسط رژیم نتانیاهو قتل عام می‌شوند. مالزی وجدان خود را نادیده نمی‌گیرد.

کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC)، امروز اعلام کرد که مسابقات قهرمانی شنای پارالمپیک (2019) به دلیل ممانعت مقامات کوالالامپور از حضور ورزشکاران اسرائیلی، در مالزی برگزار نخواهد شد.

این مسابقات قرار بود که در تاریخ 29 جولای تا 4 آگوست 2019 میلادی در شهر «کوچین» مالزی برگزار شود.

دولت مالزی در 20 دی‌ماه، اعلام کرده بود که به ورزشکاران اسرائیل اجازه شرکت در مسابقات قهرمانی شنای پارالمپیک جهان (2019) را نخواهد داد.

انتهای پیام
captcha