لزوم تأمین فضایی درخور مسابقات بین‌المللی قرآن/ منتظر دریافت ایده از همه صاحب‌نظران هستم
کد خبر: 3785459
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
حجت‌الاسلام خاموشی در ستاد عالی مسابقات قرآن تأکید کرد:

لزوم تأمین فضایی درخور مسابقات بین‌المللی قرآن/ منتظر دریافت ایده از همه صاحب‌نظران هستم

گروه مسابقات ــ رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور با اشاره به اینکه امیدوار است سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران نقطه عطف و سرفصل آغاز حرکت جدیدی باشد، گفت: برای سال 99 درصدد تأمین فضایی درخور این رقابت‌های حرفه‌ای و جهانی هستیم.

تلاش برای نمایش وحدت مسلمین در مسابقات بین‌المللی قرآن / تأکید بر تأمین سالنی درخور مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا؛ جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور صبح امروز، نهم بهمن‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در مقام رئیس و اعضای ستاد عالی هماهنگی مسابقات و کمیته‌های مختلف برگزار شد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه وامدار تعلیم قرآنیان است، گفت: در گذشته و قبل از عارضه ناشی از ایام دفاع مقدس، قاری قرآن بودم و قبل از انقلاب در جلسات هفتگی حضور داشتم. افتخار دارم که سابقه قرآنی من از آن محافل است.
وی‌ در ادامه به مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و خطاب به قاریان و حافظان حاضر در این جلسه گفت: جشنواره و‌ مسابقات کار همه شماست و سازمان اوقاف و امور خیریه تنها متولی سازماندهی است. اگر شما در این مسابقات حضور داشته باشید، مسابقات رونق پیدا می‌کند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برخی پیشنهادات مطرح شده در این جلسه پرداخت و با اشاره به برگزاری جلسات منظم برای هم‌اندیشی، گفت: با وجود این تقاضا دارم افراد دیگری که در بحث مسابقات قرآن تأثیرگذارند و می‌توانند پیشنهاداتی برای ارتقاءی وضعیت داشته باشند نیز در چنین جلساتی حضور یابند.
خاموشی همچنین به همکاری و تعامل سازنده و بسیار گرم بین دستگاه‌ها در بحث برگزاری مسابقات قرآن اشاره و اظهار کرد: امسال با توجه به چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، انتظار می‌رود این همکاری و تعامل بیشتر شود.
وی به خواسته‌های نظام سلطه برای نفوذ نکردن فعالیت‌های جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: به طور طبیعی نظام سلطه به دنبال رسانه‌ای شدن مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران نیست. لذا باید پیام قرآن را بگوییم و دعوت خودمان را انجام دهیم، در ادامه قرآن خود نفوذ خواهد کرد. البته اینکه رسانه‌های بین‌المللی را در بحث مسابقات به خدمت بگیریم، می‌تواند کمک‌کننده باشد.
رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مطالبات مقام معظم رهبری در مباحث قرآنی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در بحث حفظ و قرائت قرآن کریم نظر دارند که این برای ما نقشه راه است. بحث فعالیت‌های قرآنی به یمن پیروزی انقلاب اسلامی بعد از انقلاب در مقایسه با قبل از آن تفاوت بسیار زیادی کرده که این امر نشان‌دهنده برافراشته بودن پرچم قرآن در کشور است.
خاموشی با تأکید بر اینکه امیدوار است سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران نقطه عطف و سرفصل آغاز حرکت جدیدی باشد، گفت: درصددیم در این مسابقات بیشترین وحدت جامعه مسلمین را در خارج ‌و داخل نشان دهیم که البته برای این موضوع به کمک و صبر و تعامل دستگا‌ه‌ها نیاز است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به وضعیت جامعه و لزوم منقبض‌تر کردن هزینه‌های مسابقات نیز اشاره کرد و افزود: پیشنهادی که در مورد برگزاری رقابت بین صاحبان رتبه‌های برتر مسابقات بین‌المللی قرآن و معرفی برترین برترین‌ها، که در این جلسه مطرح شد، پیشنهاد خوبی است. اگر ‌امکان‌پذیر باشد و زیرساخت فراهم ‌شود و استادان نیز نظراتی در مورد آن ارائه دهند، مقدمات برای برگزاری آن فراهم شود.
خاموشی در پایان به موضوع مکان برگزاری مسابقات، که در این جلسه مباحثی نیز در مورد آن بیان شد، اشاره کرد و گفت: برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن باید مکانی درخور قرآن و نظام داشته باشیم. پس از حضور در سازمان اوقاف، اولین بحثی که درباره مسابقات مطرح شد، سالن مسابقات بود. لذا من نیز اعتقاد دارم باید مکان درخوری داشته باشیم. باید کاری کنیم که هزینه‌های صرف‌شده در گذشته نیز مورد استفاده قرار گیرد. در نهایت نیز امیدوارم در دوره آینده به مکان مورد نظر دست یابیم.

انتهای پیام 

captcha