نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام معرفی شدند
کد خبر: 3787879
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام معرفی شدند

گروه مسابقات ــ نمایندگان ایران در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام مشخص شدند.

به گزارش ایکنا؛ وزارت آموزش و پرورش به منظور انتخاب نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مسابقات بین‌المللی ایران و دیگر کشورهای اسلامی، دوره انتخابی با حضور نفرات برتر سی‌وپنجمین و سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور از تاریخ سوم تا پنجم بهمن‌ماه با حضور 21 دانش‌آموز پسر و از تاریخ 10 تا 12 بهمن‌ماه با حضور 18 دانش‌آموز دختر از سراسر کشور در رشته‌های حفظ و قارئت قرآن در محل سازمان دانش‌آموزی کشور برگزار کرد.
این دوره با مشارکت مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و نظارت کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن با حضور 12 استاد و داور بین‌المللی در دو بخش دختران و پسران برپا شد که بر این اساس نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در بخش دانش‌آموزی مشخص شدند.
براساس این گزارش، امیرحسین رحمتی از استان گلستان در رشته قرائت، علی فیضی از تهران در رشته حفظ، همچنین در بخش دانش‌آموزان دختر نیز فاطمه نایب‌موحد از استان قم در رشته قرائت و زینب امین‌پور از اصفهان در رشته حفظ کل به عنوان نماینده دانش‌آموزان دختر به ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام اعزام می‌شوند.
همچنین در این دوره انتخابی که با حضور نماینده کمیته اعزام به مسابقات بین‌المللی برگزار شد، محمدرضا ولی‌محمدی از استان گلستان در رشته حفظ به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن امارات و محمدحسین بهزادفر از تهران در رشته حفظ به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر انتخاب شدند.
یادآوری می‌شود، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام، همزمان با سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از 19 تا 26 فروردین‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
همچنین طی این دوره از مسابقات معتز آقایی، امیر آقایی در بخش صحت حفظ، محمدرضا ابوالقاسمی در بخش تجوید، سعید رحمانی در بخش وقف و ابتدا، رحیم خاکی در بخش صوت و صالح‌ اطهری‌فرد در بخش لحن، همچنین در بخش دختران نیز زهرا صریحی‌نژاد و منصوره سرمدی در بخش صحت حفظ، صدیقه حسینی در بخش تجوید، مژگان خان‌بابا در بخش وقف و ابتدا، نجات صحاف در بخش صوت و سمیه حاجعلی در بخش لحن از اعضای هیئت داوران مرحله انتخابی بودند.
انتهای پیام

captcha