برگزاری نشست «قدس» در جشنواره همکاری‌های اسلامی
کد خبر: 3788639
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

برگزاری نشست «قدس» در جشنواره همکاری‌های اسلامی

گروه بین‌الملل ــ نشست «قدس» عصر روز گذشته در حاشیه نخستین جشنواره فرهنگی - هنری همکاری‌های اسلامی در قاهره برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری UNA؛ شرکت‌کنندگان در نشست قدس که در حاشیه جشنواره فرهنگی-هنری «همکاری‌های اسلامی» برگزار شد با تأکید بر اهمیت مسئله فلسطین اعلام کردند: مسئله فلسطین در هر زمان و مکانی همچنان باقی است و تا بازپس گیری آن از اشغال صهیونیست‌ها مسئله اصلی جهان اسلام است و باید از فراموشی و نادیده‌گرفتن این قضیه اجتناب کرد.

خلیل تفکچی، مدیر بخش نقشه‌برداری قدس در این نشست گفت: قدس فقط یک شر نیست بلکه سرزمین ادیان مختلف است که نمادهای پیامبران در آن قرار دارد که متأسفانه درگیری‌های جغرافیایی که امروز در جریان است به نفع طرف دیگر خاتمه می‌یابد.  

وی افزود: با این وجود همچنان امید برای اینکه قدس عربی بماند، باقی است.

تفکچی ضمن هشدار نسبت به نادیده‌گرفتن مسئله فلسطین اظهار کرد: از اینکه مبادا روزی برای از دست دادن قدس هم مثل از دست دادن اندلس (اسپانیای امروزی) اشک بریزیم، نگرانم. باید روزی برای مقابله با طرح‌های اسرائیل و تأکید بر عربی بودن قدس، استراتژی‌ای وضع کنیم.  

وی در ادامه گفت: اسرائیل از دین برای منافع سیاسی‌اش بهره می‌برد و روایات و خزعبلاتی را به منظور آمیختن دین با اهداف سیاسی‌اش ترویج می‌دهد و متأسفانه در حال حاضر 87 درصد از یهودیان بر تمام منطقه قدس قدیم تسلط یافته‌اند.

تفکچی با اشاره به اوضاع نامناسب معیشتی فلسطینان در سرزمنی‌های اشغالی تأکید کرد: فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی نه به عنوان شهروند، بلکه مقیم آن محسوب می‌شوند و حدود 70 هزار فلسطینی تا کنون سلب تابیعیت شده‌اند.

انتهای پیام

captcha