استقبال بنگلادش از حکم دادگاه جنایی بین‌المللی درباره میانمار
کد خبر: 3790607
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

استقبال بنگلادش از حکم دادگاه جنایی بین‌المللی درباره میانمار

گروه بین‌الملل – نخست‌وزیر بنگلادش از تصمیم دادگاه بین‌المللی جنایی (ICC) درباره فرستادن گروهی از کارشناسان برای بررسی جنایات علیه مسلمانان روهینگیا استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ «شیخ حسینه» نخست‌وزیر بنگلادش روز گذشته از تصمیم دادگاه بین‌المللی جنایی (ICC) درباره فرستادن یک تیم برای بررسی جنایات علیه مسلمانان روهینگیا استقبال کرد.
 
به گفته «محمد شهید‌الحق» وزیر خارجه بنگلادش، نخست‌وزیر این کشور در دیدار «فتو بنسودا» دادستان دادگاه بین‌المللی جنایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان، حمایت همه‌جانبه خود از این تیم را اعلام کرد.

شهید‌الحق همچنین اعلام کرد که تیم دادگاه بین‌المللی، اوایل ماه آینده میلادی از بنگلادش دیدار خواهد کرد.
 
بنسودا درباره فرآیند حقوقی این مساله گفت که دادگاه بین‌المللی، موضوع روهینگیا را تحت بررسی قرار داده و برای مقصران داداگاه برگزار خواهد کرد.
 
بنا بر اعلام سازمان عفو بین‌الملل، بیش از 750 هزار پناهجوی روهینگیا که بیشتر آنها زن و کودک هستند، پس از اینکه نیروهای ارتش میانمار در سال 2017 به منازل آنها حمله کردند از این کشور گریخته و وارد بنگلادش شده‌اند.
 
از تابستان سال 2017 تا کنون هزاران مسلمان روهینگیا به دست نیروهای دولتی میانمار کشته شده‌اند و دهها هزار خانه متعلق به آنها تخریب شده است.
 
انتهای پیام
captcha