افزایش تعداد نمازخانه‌ها در ژاپن
کد خبر: 3793300
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

افزایش تعداد نمازخانه‌ها در ژاپن

گروه بین‌الملل – با افزایش تعداد جهانگردان مسلمان که به ژاپن سفر می‌کنند، تعداد نمازخانه‌ها در شهرهای مختلف این کشور افزایش زیادی داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از ژاپن تودی؛ در سال های اخیر تعداد جهانگردان مسلمانی که به ژاپن سفر می‌کنند افزایش چشمگیری داشته است. همزمان با این استقبال، نمازخانه‌های زیادی در مراکز تجاری این کشور ساخته شده است.
 
با وجود این افزایش، به دلیل مشکلاتی همچون ناآشنایی مردم نسبت به وجود این مکان‌ها و یا سختی دسترسی به آنها، تا کنون تعداد نمازگزاران کم بوده است.

بنابر آمار، اکنون 170 نمازخانه در ژاپن وجود دارد و با افزایش تعداد جهانگردان مسلمان بویژه از کشورهای شرق آسیا این تعداد رو به افزایش است.

کن میچی (Ken Miichi) یک استاد دانشگاه در ژاپن می‌گوید: افزایش تعداد نمازخانه‌ها به تنهایی کافی نیست. ابتدا نیاز داریم با شناخت فرهنگ و آداب مسلمانان درباره اهمیت نمازخانه ها اطلاعات خود را بالا ببریم و سپس باید نمازخانه‌هایی تاسیس کنیم که دسترسی آن برای مسلمانان آسان باشد.

بنا بر گزارش سازمان ملی جهانگردی ژاپن، تعداد مسافران مالزیایی و اندونزیایی که در سال 2017 از ژاپن دیدن کردند به 700 هزار نفر رسید که افزایش چند برابری نسبت به یک دهه قبل از آن را نشان می‌دهد.
 
انتهای پیام
captcha