رسانه‌ها خط مقدم مقابله با دشمن هستند
کد خبر: 3793325
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

رسانه‌ها خط مقدم مقابله با دشمن هستند

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: یکی از نکات قابل‌توجه در عرصه خبر که باید از آن پرهیز کرد، بی‌تفاوت بودن است چراکه همه ما در داخل کشور برادر هستیم، اما در برابر دشمن باید دقت کنیم تا خبری نزنیم که وحدت و همبستگی و آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

رسانه‌ها خط مقدم مقابله با دشمن هستند

به گزارش ایکنا قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار علی متقیان مدیرعامل ایسنا که ظهر امروز 6 اسفند در دفتر امام‌جمعه قزوین برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) اظهار کرد: خداوند متعال حضرت زهرا (س) را مطهر و پاک و سیدالنساء العالمین قرار داد که تمامی بانوان با الگو قرار دادن سیره آن حضرت می‌توانند در تربیت مردان نیز نقش‌آفرینی کنند چراکه مرد از دامن زن به معراج می‌رود.
وی افزود: هم‌زمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) شاهد سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره) نیز هستیم که آن حضرت به‌مانند اجداد راستین خود عمل کرده و همواره با سیره اهل‌بیت (ع) خود را هماهنگ می‌کرد.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت روح‌الله و با حمایت مردم ایران به پیروزی رسید که در آن شاهد احیای معنویت و تأکید بر اصول اسلامی و ایجاد حکومتی نوین در جهان هستیم.
این مقام مسئول با اشاره به رسالت‌های خبرنگاران عنوان کرد: یکی از نکات قابل‌توجه در عرصه خبر که باید از آن پرهیز کرد، بی‌تفاوت بودن است چراکه همه ما در داخل کشور برادر هستیم اما در برابر دشمن باید دقت کنیم تا خبری نزنیم که وحدت و همبستگی و آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد.
وی ادامه داد: در نگاه خود در فضای داخل کشور باید دشمنی و عداوت را کنار گذاشته اما در سطح بین‌المللی باید تمرکز ما بر ستیز با دشمنان باشد که بی‌شک این جنگ ابتدا از قلم، خبر و رسانه آغاز می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در آیات مختلف قرآن شیوه خبری و توجه به اولویت‌ها به شیوه‌های مختلف گوشزد می‌شود و گاه خداوند تیترهایی را با فونت‌های بزرگ برای عالم به معرض نمایش می‌گذارد.
وی بابیان اینکه آنچه ما الآن نیاز داریم اصولگرایی و یا اصلاح‌طلبی نیست بلکه مسلمانی است، گفت: امانت‌داری در سخن باید یکی از ویژگی‌های بارز خبرنگاران باشد و هیچ صدای دیگری نباید این مقوله را تحت‌الشعاع قرار دهد و هیچ مانعی این رسالت مهم را تحت‌الشعاع خود قرار ندهد.
امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: در قرآن مجید همواره اخبار مختلف با شیوه‌های متنوع برای بشر بیان و گوشزد می‌شود که توجه به این نگاه عمیق قرآن برای اهل‌قلم بسیار کارگشا است زیرا قلم‌هایی وجود دارد که گاه نقش مهم‌تر و بارزتری از موشک بر عهده دارند.
وی ادامه داد: خداوند در روز قیامت از اخباری که کار کرده‌اید، خواهد پرسید؛ برای مثال سؤال از اینکه چه میزان در این اخبار به یاد مستضعفان بوده‌اید و یا چه میزان در مسیر ترویج و اقامه نماز گام برداشته‌اید؛ منظور از اقامه نماز، خواندن مرسوم نماز نیست بلکه هدفی بالاتر را دنبال می‌کند چراکه نماز ستون دین است و توجه به اقامه صحیح آن می‌تواند گامی بلند در مسیر تحقق فرامین الهی باشد.
این مقام مسئول تأکید کرد: همچنین خبر نقش مهمی در تأمین امنیت و ترویج امید بر عهده دارد چراکه گاه یک خبر شهری را به آشوب می‌کشاند و گاه امنیت شهری در دقت در چگونگی بیان مطلبی نهفته است.
امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که شیطان به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی است اما خداوند همواره به بندگان خود از دریچه امید و مغفرت نگاه می‌کند و تأکید دارد که آینده روشن و درخشان نصیب مستضعفان عالم خواهد شد و به دست انسان‌های شایسته اداره می‌شود.
وی با اشاره به خفقان رسانه‌ای در پیش از انقلاب اسلامی تأکید کرد: پیش از انقلاب در انعکاس اخبار با مشکل مواجه بودیم اما در حال حاضر خبر آزادانه دست‌به‌دست می‌شود و به‌مانند یک موشک رسالت خود را انجام داده و مرزها را درمی‌نوردد.
آیت‌الله عابدینی در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه باید دقت کنیم که خبرگزاری و رسانه ما برای که و در چه مسیری قدم برمی‌دارد، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه باید دقت کنند که نقششان در مسیر سربازی خط اول امام زمان (عج) باشد نه شخص و مسئول و حزب و امثال آن؛ اگر به این نکته توجه کنند بی‌شک نوع اخبار آن‌ها هدفمند و تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

captcha