تبیین جوانب اعجاز بیانی قرآن در همایش غزه
کد خبر: 3793409
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

تبیین جوانب اعجاز بیانی قرآن در همایش غزه

گروه بین‌الملل ـ استادان و پژوهشگران شرکت‌کننده در سومین همایش «اعجاز بیانی قرآن» در دانشگاه اسلامی غزه جوانب این اعجاز و ارتباط آن را با علوم قرآنی تبیین کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی iugaza.edu.ps این همایش به همت انجمن اعجاز قرآن و سنت وابسته به مرکز قرآن و تبلیغات اسلامی دانشکده «اصول الدین» دانشگاه اسلامی غزه برگزار شد.

در این همایش، جمعی از علما، پژوهشگران، صاحب‌نظران، اساتید و دانشجویان دانشگاه اسلامی غزه حضور داشتند.

مراسم افتتاحیه این همایش در سالن اجتماعات دانشگاه غزه و با حضور ناصر فرحات، رئیس دانشگاه، ریاض قاسم، رئیس دانشکده اصول‌الدین و رئیس همایش، نسیم یاسین، رئیس مرکز قرآن و تبلیغات اسلامی و عبدالکریم دهشان، رئیس انجمن اعجاز قرآن و سنت نبوی فلسطین برگزار شد و استادان و علمای حاضر در این همایش درباره وجوه اعجاز بیان قرآنی، نقش علوم قرآنی در فهم متن کلام وحی، تأثیر شیوه‌های بلاغی در فهم متن قرآن و... سخنرانی کردند.

برگزاری سومین همایش اعجاز بیانی قرآن در غزه

در این همایش، همچنین سه جلسه علمی برگزار شد که در این جلسات علمی محورهایی با موضوع حقیقت، فضیلت، آثار، دلالت‌ها و ارتباط اعجاز بیانی با علوم قرآن، اثر اعجاز بیانی در ایمان، اسلوب‌های بلاغت و اثر آن در فهم نص قرآنی،  نقش علوم قرآنی در فهم متن قرآن، اعجاز بیانی در الفاظ قرآنی و وجوه اعجاز بیانی و نقش آن در شکل‌گیری الفاظ و مقامات خطاب قرآنی مورد بررسی قرار گرفت.

اعجاز بیانی در احکام تلاوت و تجوید، اعجاز بیانی در داستان حضرت مریم(س) در قرآن، اعجاز زمانی در قصه‌های قرآنی (داستان حضرت موسی(ع) به‌عنوان نمونه) و اعجاز تأثیری در قرآن از دیگر موضوعاتی بود که در جلسات علمی این همایش به آن‌ها پرداخته شد.

یادآوری می‌شود، سومین همایش اعجاز بیانی قرآن کریم روز یکشنبه(5 اسفندماه) سال جاری در دانشگاه اسلامی غزه برگزار شد و فایل صوتی زغلول النجار، رئیس کمیته اعجاز علمی قرآن و سنت مصر و از استادان برجسته حوزه اعجاز علمی قرآن در این همایش پخش شد.

برگزاری سومین همایش اعجاز بیانی قرآن در غزه

برگزاری سومین همایش اعجاز بیانی قرآن در غزه

انتهای پیام

 

captcha