افتتاح دفتر سازمان ملل برای کمک به زنان روهینگیایی
کد خبر: 3795525
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

افتتاح دفتر سازمان ملل برای کمک به زنان روهینگیایی

گروه بین‌الملل ـ هیئت زنان سازمان ملل با همکاری پلیس منطقه «کاکس بازار» بنگلادش، نخستین دفتر کمک به زنان و کودکان آواره روهینگیایی را افتتاح کرد.

افتتاح دفتر سازمان ملل برای کمک به زنان روهینگیایی

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آراکان؛ بیش از 70 نفر از جمله زنان فعال روهینگیایی، مسئولان بلندپایه دولت بنگلادش و مسئولان نهادها و آژانس‌های وابسته به سازمان ملل و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی در مراسم افتتاح این دفتر حضور داشتند.

بولتن خبری نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و قدرت بخشیدن به زنان که به اختصار «هیئت زنان سازمان ملل متحد» گفته می‌شود، در این زمینه نوشت: بهره‌گیری از افسران حرفه‌ای و مجرب پلیس برای کمک به زنان و کودکان روهینگیایی از اهداف راه‌اندازی این دفتر است.

بنا بر این گزارش، وجود نیروهای پلیس زن در اردوگاه‌ها یک امر ضروری به منظور ایجاد امنیت و تضمین سلامت برای زنان و کودکان روهینگیایی و ممانعت از مسائلی همچون تجارت و خشونت‌های خانوادگی به شمار می‌رود.

یکی از زنان فعال روهنگیایی در این باره گفت: تاکنون نمی‌توانستیم اقدامات علیه ضد زنان را ابلاغ کنیم، اما حضور افسران پلیس زن در اردوگاه‌ها و راه‌اندازی دفتر کمک به زنان، باعث افزایش امنیت در اردوگاه‌ها و حفظ قانون شده است.

شوكو ايشيكاوا، نماینده هیئت زنان سازمان ملل در بنگلادش نیز در این باره اعلام کرد: انتظار می‌رود دفتر کمک به زنان روهینگیایی بتواند دسترسی آنان را به نیروهای پلیس تسهیل کند و به حمایت پلیس از زنان بیانجامد.

انتهای پیام

captcha