بازداشت پسر و برادر رهبر «جیش محمد» در پاکستان
کد خبر: 3795730
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

بازداشت پسر و برادر رهبر «جیش محمد» در پاکستان

گروه بین‌الملل ــ مقام‌های امنیتی پاکستان اعلام کردند که پسر و برادر مسعود اظهر (رهبر گروه تروریستی جیش محمد) که چندی قبل مسئولیت حمله به سربازان هندی در کشمیر تحت کنترل پاکستان را برعهده گرفته بود، بازداشت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از «صدای افغان»؛ مقامات پاکستان می‌گویند که این دو نفر از نزدیکترین افراد به رهبر جیش محمد هستند که برای تحقیق به صورت موقت بازداشت شده‌اند.

در همین حال، برخی رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که این دو نفر یکی برادر و دیگری پسر مسعود اظهر، رهبر گروه جیش محمد هستند.

به گفته دولت پاکستان، نیروهای امنیتی این کشور در دو هفته گذشته 62 نفر از اعضای دیگر گروه جیش محمد را نیز بازداشت کرده‌اند.

در همین حال نیروی دریایی پاکستان اعلام کرده است که آنان مانع ورود زیردریایی هندی به آب‌های این کشورشده‌اند، ولی هند آن را تکذیب کرده است.

گفتنی است،‌ جیش محمد گروهی اسلام‌گرا و شبه‌نظامی است که به دنبال جدا کردن کشمیر تحت کنترل هند از این کشور است که با روش مبارزه مسلحانه این کار را انجام می‌دهد.

اخیراً این گروه با انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه کشمیر تحت کنترل هند باعث بروز تنش‌های بسیاری بین این کشور و پاکستان شد که ورود هواپیماهای جنگنده هند به حریم هوایی پاکستان،‌ سرنگونی یکی از این جنگنده‌ها در خاک این کشور،‌ افزایش 200 برابری تعرفه واردات محصولات پاکستان به هند و ... از جمله این موارد به شمار می‌رود.

یادآور می‌شود که 95 درصد مردم کشمیر تحت کنترل هند و 100 درصد مردم این منطقه تحت کنترل پاکستان، مسلمان هستند. 

انتهای پیام

captcha