کمک 165 میلیون دلاری بانک جهانی به پناهجویان روهینگیایی
کد خبر: 3796605
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

کمک 165 میلیون دلاری بانک جهانی به پناهجویان روهینگیایی

گروه بین‌الملل- بانک جهانی اعلام کرد که به منظور فراهم کردن زیرساخت‌ها، بهبود شرایط بهداشتی و کمک به جلوگیری از خشونت جنسی، 165 میلیون دلار به پناهجویان روهینگیا در بنگلادش اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ بانک جهانی در بیانیه‌ای تأیید کرد که برای کمک به وضعیت معیشتی پناهجویان روهینگیا در بنگلادش مبلغ 165 میلیون دلار اختصاص می‌دهد.

براساس این بیانیه، این مبلغ به بنگلادش کمک می‌کند تا خدمات اولیه را برای پناهجویانی که از خشونت‌های میانمار گریخته‌اند فراهم کند و زیرساخت‌های لازم را  تأمین کند.

مسئولان بانک جهانی با یادآوری این نکته که تعداد پناهجویان میانماری در منطقه تکنف (Teknaf) و اوکهیا اوپازیلا (Ukhia Upazila) در بنگلادش، سه برابر ساکنان محلی این مناطق است، گفتند: این پول صرف ساخت سیستم ذخیره آب شامل محل‌های برداشت آب، ذخیره آب باران و سیستم لوله‌کشی و نیز بهبود امکانات بهداشتی خواهد شد.

همچنین در این بیانیه آمده است: این پروژه به ساخت سرپناه‌های چند منظوره مقاوم در برابر طوفان، جاده، گذرگاه‌ها، سیستم فاضلاب، پل و نصب لامپ‌های خورشیدی در معابر داخل کمپ‌ها کمک می‌کند.

بنا بر اعلام سازمان عفو  بین‌الملل، از سال 2017 با آغاز خشونت‌های ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، 750 هزار مسلمان، که بیشتر آنها زن و کودک‌اند، به بنگلادش گریخته‌اند.
 
انتهای پیام
captcha