مسابقات بین‌المللی قرآن، فرصتی برای برقراری ارتباط مفهومی با سایر نهادها
کد خبر: 3796863
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
حاج ابوالقاسم بیان کرد:

مسابقات بین‌المللی قرآن، فرصتی برای برقراری ارتباط مفهومی با سایر نهادها

گروه مسابقات ــ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم گفت: برای اینکه همکاری‌ سایر نهادها و مراکز قرآنی در زمینه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن از نمود بیشتری برخوردار باشد، باید به نحوی ارتباط مفهومی بین این مراکز با مسابقات قرآن برقرار شود.

مسابقات بین‌المللی قرآن فرصتی برای برقراری ارتباط مفهومی با سایر نهادهاحجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم، حافظ بین‌المللی قرآن و نماينده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا، ایجاد همدلی و وفاق بین مسلمانان را از آثار و برکات مسابقات بین‌المللی قرآن برشمرد و گفت: قرآن وجه مشترک همه مسلمانان است و این مسابقات می‌تواند مایه اتحاد بیشتر و نزدیک شدن و انسجام امت اسلامی شود. لذا مسابقات بین‌المللی قرآن اقدام بسیار مؤثری در جهت ایجاد انسجام بین ملت‌های مسلمان و اقتدار اسلامی به شمار می‌آید.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: تمام رشته‌های هنری که به شکلی با مفاهیم و مضامین قرآن مرتبط‌ هستند، می‌تواند در این فعالیت مورد توجه قرار گیرد، مثلاً خوشنویسان جهان اسلام که در عرصه خوشنویسی آیات قرآن و یا احادیث اهل بیت(ع)، هنری به خرج داده‌اند یا کسانی که فیلم‌هایی برگرفته از آیات قرآن تهیه کرده‌اند و یا حتی عکس‌هایی که متناسب با آیات قرآن گرفته‌ شده‌اند و نقاشی‌هایی که متناسب با پیام‌های قرآن نقاشی شده‌اند. به نظر می‌رسد این امکان وجود دارد که فضای مسابقه بسیار متنوع باشد و همه این استعدادها و سلیقه‌ها در مسابقات دیده شوند.
وی ضمن تبیین ویژگی‌های مثبت این مسابقات بیان کرد: یکی از نکات مهم که از فواید این مسابقات به شمار می‌رود، همکاری همه نهادهای قرآنی و فرهنگی در زمینه برگزاری مسابقات است. نهادها با در کنار هم قرار گرفتن می‌توانند هم‌افزایی خوبی برای این جریان عظیم داشته باشند و حداقل مزایای همکاری نهادها و ارگان‌ها این است که اشخاص مرتبط با این مراکز به سمت مسابقات سوق داده می‌شوند.
حاج‌ابوالقاسم افزود: برای اینکه همکاری‌ها از نمود بیشتری برخوردار باشد باید به نحوی ارتباط مفهومی بین این مراکز و نهادها با مسابقات بین‌المللی قرآن برقرار شود؛ برای مثال مسابقاتی برای مؤسسات در کنار مسابقات بین‌المللی قرآن ترتیب داده شود تا مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت هم از این فضا بهره‌مند شوند.
مدیر مدرسه علمیه مشکات قم گفت: اگر برای حضور مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در مسابقات تسهیلاتی قرار داده شود، مثل تسهیلات خرید کتاب یا نمایشگاهی دایر شود که هم به تولیدکنندگان و هم به مراکز پژوهشی، که این آثار را پدید آورده‌اند، کمکی شود تا هم انگیزه‌ای باشد برای حضور مؤسسات و مراکز، بدین ترتیب ارتباط خوبی بین سایر نهادهای قرآنی و این مسابقات برقرار می‌شود.

انتهای پیام

captcha