فوتبالیست معترض بحرینی، شهروند استرالیا شد
کد خبر: 3797303
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

فوتبالیست معترض بحرینی، شهروند استرالیا شد

گروه بین‌الملل- یک فوتبالیست بحرینی که توسط حکومت این کشور به طور غیابی به زندان محکوم شده بود، پس از چند ماه بازداشت در تایلند، سرانجام شهروندی استرالیا را دریافت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ «حکیم العریبی» فوتبالیست 25 ساله بحرینی توسط دادگاهی در بحرین متهم به شرکت در اعتراضات سال 2011 علیه حکومت آل‌خلیفه شده بود.
 
وی در سال 2014 پس از اینکه از طرف دادگاه بحرین مجرم شناخته شد به استرالیا فرار کرد و در استرالیا به وی پناهندگی داده شد؛ اما در پاییز امسال زمانی که برای گذراندن ماه عسل به تایلند سفر کرده بود در بانکوک دستگیر شد و مقامات تایلندی قصد استرداد وی به بحرین را داشتند. دستگیری وی روابط بین استرالیا و تایلند را دچار تنش کرد.

وی در نهایت با فشار افکار عمومی ماه گذشته آزاد شد و به استرالیا بازگشت و امروز در ملبورن استرالیا، مراسم اعطای شهروندی این کشور به وی برگزار شد.

اسکات موریسون (Scott Morrison)، نخست وزیر استرالیا، که برای آزادی او با مقامات تایلندی رایزنی کرده پس از مراسم اعطای شهروندی به العریبی با وی دیدار کرد. موریسون در این دیدار گفت: به نظر من امروز، روز بزرگی است که ما ورود تو را به خانواده استرالیا خوش‌آمد می‌گوییم.

با ورود وی به فرودگاه ملبورن، صدها ورزشکار استرالیایی با فریاد‌های شادی از او استقبال کردند. العریبی نیز از اینکه احساس امنیت می‌کند ابراز خوشحالی کرد.
انتهای پیام
captcha