واکنش سرد دولتمردان ترامپ به حادثه نیوزیلند
کد خبر: 3798154
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

واکنش سرد دولتمردان ترامپ به حادثه نیوزیلند

گروه بین‌الملل- در پی کشتار مسلمانان در دو مسجد نیوزیلند، برخی مقامات آمریکایی این حمله را محکوم کردند، اما هیچ کدام در اظهارات خود اشاره‌ای به قربانیان این حادثه یعنی مسلمانان نکردند.

به گزارش ایکنا به نقل از کوارتز؛ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، دیروز (24 اسفند) در یک کنفرانس مطبوعاتی،  همدردی خود را با کشور نیوزیلند در مورد این حادثه اظهار کرد و گفت: ایالات متحده آمریکا این حمله متجاوزانه را محکوم می کند و «همبستگی بی قید و شرط کشورش را با دولت و مردم نیوزیلند» اعلام می‌کند. وی هیچ اشاره‌ای به کشته شدن تعدادی زیادی از مسلمان در این واقعه نکرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز با آنکه از کلمه «مساجد» در توییتی که در محکومیت این حادثه منتشر کرده بود، استفاده کرد و به مسلمانان یا اسلام اشاره‌ای نکرد.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، نیز بدون اشاره به مسلمانان با «قربانیان و خانواده‌هایشان» ابراز همدردی کرد.

روز جمعه، فردی در یک حملۀ مسلحانه به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند، 49 نفر را کشت و بیش از 40 نفر را زخمی کرد. این فرد گفته بود: من به طور خاص مسلمانانی را هدف قرار می‌دهم که به سرزمین‌های ما حمله و در خاک ما زندگی می‌کنند و این اقدام انتقام علیه اسلام بود.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این شخص که نژادپرستی افراطی است، تحت تأثیر اقدامات و اظهارات اسلام‌هراسانه ترامپ نیز بوده است. 

براساس دستور ترامپ، دولت آمریکا مهاجرت از چندین کشور دارای اکثریت مسلمان را ممنوع کرد و همچنین با اظهارات تفرقه‌افکنانه علیه اسلام و مسلمانان به جو اسلام‌هراسی در غرب دامن زده است. 

انتهای پیام

captcha