انتقاد کمیسیون حقوق بشر اسلامی از تبعیض در اماکن دینی انگلیس
کد خبر: 3799032
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

انتقاد کمیسیون حقوق بشر اسلامی از تبعیض در اماکن دینی انگلیس

گروه بین‌الملل - کمیسیون حقوق بشر اسلامی در نامه‌ای به وزیر کشور انگلیس از تبعیض در اختصاص بودجه برای محافظت از اماکن دینی انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیسیون حقوق بشر اسلامی، در این نامه که به «ساجد جاوید» نوشته شده، آمده که حمله تروریستی روز جمعه به مسلمانان در نیوزیلند و کشتار نمازگزاران در دو مسجد این کشور بیش از پیش لزوم توجه به حفاظت از مساجد و اماکن اسلامی در برابر حملات راستگرایان افراطی را نمایان کرد.

این نامه همچنین تأکید کرده که رویدادهایی مثل حمله سال 2017 به مسجدی در لندن، حمله چند سال قبل که به کشته شدن یک مسلمان به دست یک راستگرای افراطی در بیرمنگام منجر شد، و تخریب مساجد در مناطق مختلف نشان‌دهنده آسیب‌پذیر بودن مسلمانان و اماکن اسلامی در برابر این گونه حملات و اقدامات است.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی، که مقر آن در لندن است، در ادامه به رشد فزاینده جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان اشاره کرده و می‌نویسد: با توجه به این مسائل، وزیر کشور باید در باره نابرابری آشکار در بودجه اختصاص داده شده برای حفاظت از اماکن دینی ادیان مختلف توضیح دهد.

در ادامه نامه آمده است: ساجد جاوید اخیراً اعلام کرد که امسال در مقایسه با سال گذشته 600 هزار پوند بیشتر برای حفاظت از اماکن دینی یهودیان اختصاص می‌یابد و بودجه آن به 14 میلیون پوند می‌رسد. در حالی که برای اماکن دینی همه ادیان دیگر مجموعاً فقط 2.4 میلیون پوند اختصاص یافته است. با توجه به این که فقط تعداد مسلمانان انگلیس بیش از ده برابر تعداد یهودیان است، چنین تفاوت و تبعیض آشکاری به هیچ وجه قابل توجیه نیست.   

کمیسیون حقوق بشر اسلامی همچنین از وزیر کشور خواسته توضیح دهد که چرا پلیس این کشور در پیگیری حوادثی که در آن‌ها مسلمانان به دلیل باورهای دینی خود تهدید شده یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، توضیح دهد.  

  

captcha