الازهر مصر به دنبال بازیابی جایگاه خود
کد خبر: 3800238
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸

الازهر مصر به دنبال بازیابی جایگاه خود

گروه بین الملل- پیش از ظهور اینترنت، دانشگاه الازهر مصر به عنوان اصلی ترین مرکز اظهار نظر درباره امور اسلامی و تفسیر متون و آموزه های اسلامی نه تنها در مصر بلکه میان اهل سنت در سایر کشورها مطرح بود.

به گزارش ایکنا به نقل از ریلیجن نیوز؛ این موقعیت الازهر با گسترش فضای مجازی به خطر افتاده  و گروه ها و افراد مختلف، از جمله گروه های تکفیری با استفاده از اینترنت تلاش می کنند تلقی خود از اسلام را ترویج کنند.

طرق شعبان محمد، یکی از مسئولان دانشگاه الازهر در این باره گفت: تروریست ها می گویند کشتار مردم کار بزرگی است زیرا این چیزی است که خدا می خواهد، اما ما می گوییم که براساس تعالیم اسلام، زندگی در زیر نام خداوند و اجازه زندگی کردن به دیگران، خیلی با اهمیت و بزرگ است.

وی افزود: الازهر از سال 2015 با ردیابی تمامی محتویات منتشر شده توسط داعش و سایر گروه های تروریستی در تلاش برای مقابله با تفاسیر نادرست از اسلام در فضای مجازی است.

شعبان محمد گفت: ما به تکذیب سیستماتیک فتواهای ناقص و استدلال های مذهبی نادرست در فضای مجازی می پردازیم. 

داعش و طرفداران آن در سالهای اخیر 46000 صفحه توییتر ایجاد کرده و عکس ها و ویدیوهایی از خشونتها و اعدام ها را منتشر کرده و از آن به عنوان عمل به دستورات اسلام یاد می کنند. 

احمد الطیب، امام الازهر، با اشاره به توجه جهانیان به اسلام در سالهای اخیر گفت: ضروری است که با اقدامات گروه های افراطی مقابله کنیم.

او گفت: الازهر که طی صدها سال توانسته است ارزش های واقعی بردباری، اعتدال و دانش اسلام را حفظ و ترویج دهد، این بار هم تلاش می کند مسئولیت خود را در برابر جریانات افراطی که تصویر اسلام را تحریف می کنند، انجام دهد. 

 

captcha