رئیس پارلمان لبنان با آیت‌الله سیستانی دیدار کرد
کد خبر: 3800623
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

رئیس پارلمان لبنان با آیت‌الله سیستانی دیدار کرد

گروه بین‌الملل ـ نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان امروز(12 فروردین‌ماه) با آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی در نجف دیدار کرد.

رئیس پارلمان لبنان با آیت‌الله سیستانی دیدار کرد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومریه‌نیوز؛ نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان که از دیروز(11 فروردین‌ماه) سفری رسمی به عراق را آغاز کرده، صبح امروز وارد نجف اشرف شد.

براساس گزارش خبرنگار السومریه‌نیوز؛ رئیس مجلس لبنان به منزل آیت‌الله العظمی سیستانی در بخش قدیمی شهر نجف رفت و با این مرجع عالیقدر شیعیان دیدار کرد.

بری در این دیدار پیروزی درخشانی که عراقی‌ها در جنگ علیه داعش محقق ساختند و موفقیت آنها در آزادسازی خاک خود از کنترل این گروه تروریستی را به مرجع عالیقدر شیعیان جهان تبریک گفت.

حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی نیز ضمن تشکر از تبریک رئیس مجلس نمایندگان لبنان و اشاره به فداکاری‌های بزرگ ملت عراق در راستای تحقق پیروزی تاریخی بر داعش، بر اهمیت توسعه روابط میان این دو کشور برادر در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

مرجع عالیقدر شیعیان جهان همچنین به اهمیت تلاش همگان برای تثبیت ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز مبتنی بر مراعات حقوق و احترام متقابل میان طیف‌های مختلف دینی و قومی در منطقه در راه فراهم ساختن امنیت، ثبات، پیشرفت و شکوفایی برای ملت های آن اشاره کردند.

نبیه بری که دیروز(11 فروردین‌ماه) وارد عراق شد، همچنین با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

رئیس پارلمان لبنان در این دیدار اعلام کرد که عراق می‌تواند نقشی پررنگ‌تر در رابطه با آشتی میان سعودی و ایران بازی کند و اینگونه جبهه داخلی و نقش خارجی خود را تقویت می‌کند.

رئیس پارلمان لبنان با آیت‌الله سیستانی دیدار کرد

نبیه بری تصریح کرد: دشمن اسرائیلی به آب‌های منطقه‌ای ما طمع کرده، اما از ذره‌ای از آن نخواهیم گذشت و این را به «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز گفته‌ام.

وی ادامه داد: ما با وحدت توانستیم بر اسرائیل، داعش و تروریسم پیروز شویم و اگر این وحدت ملی نبود پیروزی سخت‌تر بود اگر نگوییم محال بود.

انتهای پیام

captcha