پاپ: آمریکا و اروپا عامل کشتار کودکان افغانستانی هستند
کد خبر: 3801502
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

پاپ: آمریکا و اروپا عامل کشتار کودکان افغانستانی هستند

گروه بین‌الملل ــ رهبر کاتولیک‌های جهان اظهار کرد: سلاح‌های آمریکا عامل اصلی مرگ کودکان در مناطق جنگ‌زده غرب آسیا از جمله افغانستان، سوریه و یمن است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ پاپ فرانسیس (خورخه ماریو برگولیو)، رهبر کاتولیک‌های جهان در جمع دانش‌آموزان و معلمان مرکز «سان کارلو» گفت: کشورهای متمول غربی با فروش سلاح‌ به مناطق درگیر جنگ، به درگیری‌ها در این مناطق دامن می‌زنند.

وی افزود: دلیل وجود این همه جنگ در دنیا این است که افراد ثروتمند در اروپا و آمریکا سلاح‌هایی می‌فروشند که از آن برای کشتن کودکان و مردم استفاده می‌شود. بدون فروش این سلاح‌ها شاهد وقوع جنگ در کشورهایی نظیر افغانستان، یمن و سوریه نبودیم.

پاپ گفت: باید وجدان کشورهایی که سلاح تولید کرده و می‌فروشند، بابت مرگ هر کودک و نابودی هر خانواده در عذاب باشد. وی همچنین با اشاره به ضرورت استقبال از پناهنده‌ها و پذیرفتن آنها در جامعه، نگرانی‌های دولت ایتالیا درباره پناهنده‌ها و مهاجران را رد کرد.

وی اظهار کرد: اتباع خارجی را نمی‌توان مقصر بروز جرم در ایتالیا دانست، زیرا جرائم منتسب به آنها پیش از این هم به وفور در ایتالیا وجود داشته‌ است.

به نوشته آسوشیتدپرس، پاپ تصریح کرد: مافیا اختراع نیجریه‌ای‌ها نیست؛ متعلق به ماست. همه ما احتمال مجرم شدن را داریم؛ مهاجرها برای ما ثروت می‌آورند، چون اروپا را مهاجران ساخته‌اند.

انتهای پیام

captcha