انفجارهای پی در پی در «جلال‌آباد» افغانستان
کد خبر: 3801711
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

انفجارهای پی در پی در «جلال‌آباد» افغانستان

گروه بین‌الملل ــ برای سومین روز، جلال‌آباد، شهری در بخش شرقی افغانستان، همچنان با انفجارهای پی در پی روبروست که در آخرین حادثه یک نفر کشته شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صدای افغان»؛  صبح امروز 19 فروردین (8 آوریل) انفجار دیگری در شهر جلال‌آباد روی داد که یک کشته بر جای گذاشت.

در این حادثه یک موتور پلیس به مین جاسازی شده در جاده برخورد کرد که این اتفاق در ناحیه سوم شهر جلال‌آباد روی داده است. بر اثر این واقعه، 7 نفر، که 6 نفر از آنان غیرنظامی هستند، مجروح شده‌اند.

امروز سومین روزی است که جلال‌آباد شاهد انفجار مین در نواحی مختلف است. در انفجارهایی که طی دو روز گذشته به وقوع پیوست، سه نفر کشته و 20 نفر مجروح شده‌اند.

یادآور می‌شود جلال‌آباد مرکز استان ننگرهار، شهری در شرق افغانستان و مهمترین شهر بین کابل تا پیشاور است. همچنین، جلال‌آباد دومین شهر بزرگ افغانستان و مرکز تجارت بین افغانستان و پاکستان به شمار می‌رود.

90 درصد مردم جلال‌آباد پشتون‌ها (گروهی از مردم ایرانی که به زبان پشتو سخن می‌گویند و این قوم در شمال شرقی پاکستان و جنوب افغانستان زندگی می‌کنند) هستند و مذهب بیشتر آنان حنفی است.

انتهای پیام

captcha