حفظ قرآن؛ سبب درک فلسفه واقعی زندگی
کد خبر: 3802364
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
حافظ پاکستانی در گفتگو با ایکنا عنوان کرد:

حفظ قرآن؛ سبب درک فلسفه واقعی زندگی

گروه بین‌الملل ــ یک حافظ قرآن روشندل پاکستانی، انس با قرآن را مایه برخورداری از خیر دنیا و آخرت و درک فلسفه واقعی زندگی عنوان کرد.

حفظ قرآن من‌ را با فلسفه زندگی آشنا کرد«محمد شیراز»، حافظ کل قرآن از پاکستان و نماینده این کشور در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان در ایران در رشته حفظ است. این حافظ  22 ساله در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: نخستین بار است که به ایران آمده‌ام و از آشنایی با این کشور و مردم خوب آن بسیار خوشحالم. از سال 2005 حفظ قرآن را آغاز و در مدت 2 سال این کار را به پایان رساندم. پیش از این در اکتبر 2018 در مسابقات بین‌المللی قرآن در عربستان سعودی شرکت کردم، اما رتبه‌ای به دست نیاوردم.
این حافظ قرآن درباره کیفیت آموزش قرآن به روشندلان در پاکستان بیان کرد: در کویته، کراچی و بسیاری از شهرهای بزرگ پاکستان دوره‌های آموزش حفظ قرآن برای نابینایان وجود دارد و همچنین خواندن قرآن به خط بریل به آنها آموزش داده‌ می‌شود. امروزه اشتیاق مردم به حفظ قرآن بیشتر شده و در مدارس به آن توجه خاص می‌شود.
وی در مورد تاثیرگذارترین فرد در آموزش و علاقمندی خود به حفظ قرآن گفت: استاد من که فردی بسیار سخت‌کوش است در تربیت و آموزش من نقش بسیار زیادی داشته و من از شخصیت او تاثیر زیادی گرفتم.
تأثیر قرآن در زندگی عملی
محمد شیراز درباره تاثیر قرآن در زندگی عملی خود گفت: یادگیری قرآن از نظر من خیر دنیا و آخرت را در پی دارد و در زندگی عملی من نقش بسیار مهمی داشته است. من پس از آشنایی با قرآن درک کردم که چگونه باید زندگی کنم و از آن به بعد، آگاهی من از فلسفه زندگی افزایش یافت.
اشتراکات فرهنگی
این حافظ پاکستانی در مورد اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و پاکستان گفت: ایران و شبه قاره هند که پاکستان در آن قرار دارد، اشتراکات تاریخی بسیاری دارند. فرهنگ و تمدن شبه قاره از فرهنگ ایران تاثیر بسیاری پذیرفته و صدها سال زبان و فرهنگ ایران در این منطقه رونق و رواج داشته است. رسم‌الخط زبان اردو نزدیک به خط نستعلیق فارسی است و هزاران واژه فارسی به زبان اردو وارد شده است. آیین‌ها و سنت‌های مردم پاکستان هم شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارد که نشان‌دهنده تاثیر طولانی و قدرتمند تمدن اسلامی ایرانی بر فرهنگ مردم پاکستان است.
وی افزود: سیدعلی همدانی، عارف ایرانی در سفری که به منطقه کشمیر داشت، مردم را با اسلام آشنا کرد و مردم این منطقه به او و دیگر عرفای ایرانی که اسلام را گسترش دادند، علاقه زیادی دارند. امروزه پیوندهای مستحکم مردم دو کشور همچنان پابرجاست و روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی دارد.
یادآوری می‌شود، مرحله نیمه‌نهایی سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از صبح دیروز، ۲۰ فروردین‌ماه، در بخش‌های بزرگسالان، بانوان، دانش‌آموزان و روشندلان در هتل همای تهران در رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق آغاز شد و تا نوبت صبح امروز ۲۱ فروردین‌ماه ادامه دارد.
رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش آقایان، دانش‌آموزان پسر و روشندلان در سالن مروارید، رشته قرائت آقایان و دانش‌آموزان در سالن صدف و رقابت‌های دانش‌آموزان دختر و بانوان نیز در سالن زمرد هتل هما در حال برگزاری است.
گفت‌وگو از محسن حدادی
انتهای پیام
captcha