تدوین کتاب «چهل سال مسابقات قرآن» در آینده نزدیک/ انتقاد از تکراری‌ شدن فضای مسابقات
کد خبر: 3802913
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
در دومین نشست مدیران برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن مطرح شد:

تدوین کتاب «چهل سال مسابقات قرآن» در آینده نزدیک/ انتقاد از تکراری‌ شدن فضای مسابقات

گروه مسابقات ــ در نشست صمیمی مسئولان برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در ادوار گذشته از تدوین کتاب چهل سال مسابقات ایران در آینده نزدیک خبر داده شد و همچنین انتقاداتی از تکراری شدن فضای مسابقات مطرح شد.

تدوین کتاب «چهل سال مسابقات قرآن» در آینده نزدیک / انتقاد از تکراری شدن فضای مسابقات

به گزارش ایکنا؛ همزمان با دومین روز از برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران، نشست صمیمی مسئولان ادوار برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصلای بزرگ تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، در این نشست با اشاره به اینکه کتاب «چهل سال مسابقات قرآن» در حال تدوین است، اظهار کرد: در تدوین کتاب چهل سال مسابقات قرآن از ظرفیت استادان و رؤسای اسبق برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بهره‌گیری می‌شود.
وی با بیان اینکه برای هر تغییر در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ده‌ها ساعت کار کارشناسی انجام شده است، افزود: امیدواریم در پایان این دوره از مسابقات آلبوم 35 سال مسابقات قرآن رونمایی شود.
رئیس ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: در برگزاری نشست صمیمی با رؤسای اسبق مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به دنبال بهره‌گیری از تجربیات مدیران گذشته این رویداد بزرگ هستیم.
همچنین، در بخش دیگری از این نشست عباس سلیمی، مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حسرت 10 دقیقه تلاوت فاخر و زیبا بودیم، اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی شاهد مسابقات قرآن در سطح بین‌المللی هستیم و به برکت جمهوری اسلامی ایران رسانه‌هایی 24 ساعته در حال پخش برنامه‌های قرآنی هستند.
این پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه حمایت‌های بی‌دریغ مسئولان نظام مخصوصاً مقام معظم رهبری موجب گسترش مسابقات بین‌المللی قرآن در کشور شده است، تصریح کرد: باید قدردان و قدرشناس مسئولان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گذشته باشیم.
وی با بیان اینکه همدلی و اتحاد برادران مسلمان موجب پیشرفت کشورهای اسلامی می‌شود، اظهار کرد: دعوت مردم به سمت زندگی قرآنی می‌تواند یکی از دستاوردهای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم باشد.
حجت‌الاسلام گیوی، از رؤسای اسبق برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، نیز در بخشی از این نشست صمیمی ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری این نشست، اظهار کرد: ادامه روند برگزاری جلسات هم‌اندیشی رؤسای سابق برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن کریم موجب برگزاری بهتر مسابقات می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین هادی قبادی، از مدیران اسبق برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن، نیز در این نشست با بیان اینکه باید بازبینی دقیقی از دوره‌های گذشته داشته باشیم، افزود: بهترین بازبینی از برگزاری مسابقات می‌تواند همین نشست‌های هماهنگی با حضور مدیران اسبق باشد.
وی بر مستندسازی روند برگزاری مسابقات بین‌‌المللی قرآن کریم و گردآوری تجربیات مدیران گذشته نیز تأکید کرد.
رحیمی‌نژاد، یکی دیگر از رؤسای اسبق برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، در این نشست به برگزاری کلاس‌های آموزشی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و خواستار بهره‌گیری از ظرفیت استان‌های برخوردار در برگزاری این‌گونه مسابقات شد.

ولی یاراحمدی، رئیس سابق مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم افتخار جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شاهد توجه ویژه مقام معظم رهبری هستیم.
وی ادامه داد: در گذشته حضور در حسینیه ارشاد برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بسیار باارزش بود. همچنین، توجه به دانش پیشکسوتان وظیفه است تا این‌گونه برنامه‌ها همه ساله با کیفیت بیشتری برگزار شود.
یاراحمدی با بیان اینکه رویداد بین‌المللی قرآن کریم باید موج فرهنگی در کشور ایجاد کند، گفت: این مسابقات یک بهانه برای دور هم جمع شدن مسلمانان جهان و قرآنیان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون سابق فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، هم با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم فضای معنوی قرآنی در جامعه ایجاد کنیم، گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه هرچه بیشتر به مفاهیم و ارزش‌های قرآنی است. اعتقاد دارم برای سال‌های بعد باید به دنبال مفاهیم قرآنی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم باشیم.
رضایار، قائم‌مقام اسبق سازمان اوقاف و امور خیریه، هم با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ابعاد کمی و کیفی توسعه خوبی داشته است، اظهار کرد: در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تاکنون از ظرفیت عظیم امامزادگان استفاده نشده است و باید تلاش شود از این ظرفیت ها بهره ببریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و از مسئولان پیشین برگزار کننده مسابقات بین المللی قرآن کریم، نیز در این نشست با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی مسیر فعالیت‌های قرآنی کشور را روشن می کند، افزود: در برگزاری این دوره از مسابقات باید از ظرفیت حضور سران قوا استفاده کرد. البته مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال‌های اخیر اوج گرفته و محتوامحور شده است که این امر نقاط قوت زیادی دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نظری، یکی دیگر از مسئولان پیشین برگزار کننده مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری مسابقات شکل تکراری به خود گرفته است، افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن باید در سیر تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه تحول و دگرگونی ایجاد کند و از حالت تکراری خارج شود. باید از توسعه کمی مسابقات پرهیز و به ابعاد کیفی مسابقات توجه کنیم.
به گزارش ایکنا؛ در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر، از مسئولان پیشین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تجلیل شد.

انتهای پیام 

captcha