انتشار شماره‏‌های جديد مجله‏ «قم» در صربستان
کد خبر: 3803108
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

انتشار شماره‏‌های جديد مجله‏ «قم» در صربستان

گروه بین‌الملل ـ شماره‏‌های 2 و 3 از مجموعه‏ مجلدات سال هفتم مجله‏ علوم دينی «قم»، از سوی مرکز علوم دينی «قم» در بلگراد، پایتخت صربستان منتشر شد.

به گزارش ایکنا از صربستان؛ بدين ترتيب، از آغازين سال انتشار اين مجله مجموعاً 16 شماره به زيور طبع آراسته شده است. مجله‏ علوم دينی «قم» از سال 2014 ميلادی رتبه علمی - پژوهشی «ام-53» را از وزارت علوم جمهوری صربستان دريافت کرده است. این مجله نخستين مجله اسلام‏شناختی در کشورهای منطقه بالکان است که حائز رتبه‏ رسمی علمی ـ پژوهشی شده، در حالی که گزارش‏‌های ساليانه رتبه‏‌بندی مجلات علمی پژوهشی در کشور يوگسلاوی سابق از چند دهه‏ قبل رايج بوده است.

مجله‏ علوم دينی «قم» در همه‏ گزارش‏‌های ساليانه‏ وزارت علوم جمهوری صربستان بعد از سال 2014، رتبه‏ علمی پژوهشی خود را حفظ کرده است. در آخرين گزارش وزارت علوم صربستان، اعلام شده است که 10 مجله‏ صربستانی در حوزه‏ فلسفه و الهيات حائز رتبه‏ی علمی ـ پژوهشی شده است که يکی از آن 10 مجله، مجله‏ علوم دينی «قم» است.

برخی مجلات ديگر در اين ليست، قدمتی بيش از هفتاد سال دارند و از مراجع مهم علمی صربستان و بالکان در حوزه فلسفه و الهيات به حساب می‏آيند. مجله «قم» به اين معنا، جوان‏ترين مجله در ليست مذکور است.

انتهای پیام

captcha