ایالات متحده عجله‌ای برای خروج از افغانستان ندارد
کد خبر: 3804153
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
عضو مجلس سنای آمریکا:

ایالات متحده عجله‌ای برای خروج از افغانستان ندارد

گروه بین‌الملل ــ عضو مجلس سنای کنگره آمریکا گفت که کشورش قصد ندارد نیروهای نظامی خود را به سرعت از افغانستان خارج کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صدای افغان»؛ جین شهین، عضو مجلس سنای کنگره آمریکا، اظهار کرد: همکاران من در مجلس سنا و نیز حکومت ایالات متحده با این موضوع موافق هستند.

وی گفت: پایان جنگ در افغانستان از طریق مذاکرات صلح باید به شکلی انجام شود که همه جناح‌ها در این روند سهم داشته باشند و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور نباید به سرعت انجام شود.

این سناتور آمریکایی تصریح کرد: زنان نیز که نقش حیاتی در فرایند مذاکرات دارند، باید در مذاکرات صلح از جایگاهی ویژه برخوردار باشند.

به گفته شهین، براساس آمار با مشارکت زنان در روند صلح،‌ احتمال اینکه مذاکرات از ثبات و پایداری بیشتری برخوردار باشد تا 35 درصد بیشتر از نبود حضور آنان است.

یادآور می‌شود زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، تاکنون پنج بار با نمایندگان گروه طالبان دیدار و مذاکره کرده و قرار است که دور جدیدی از مذاکرات بین‌الافغانی بین رهبران سیاسی و مسئولان حکومت افغانستان از 19 ـ 21 آوریل (30 فروردین تا 1 اردیبهشت) با طالبان برگزار شود. 150 نفر در این نشست شرکت می‌کنند که زنان نیز بخش قابل توجهی از این افراد را شامل می‌شوند.

انتهای پیام

captcha