آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره اعطای گواهینامه به قاریان و مدرسان از اول اردیبهشت‌
کد خبر: 3804600
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره اعطای گواهینامه به قاریان و مدرسان از اول اردیبهشت‌

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ثبت‌نام هشتمین دوره ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم از اول اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری هشتمین دوره ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم از ساعت ۱۱ صبح امروز، چهارشنبه، ۲۸ فروردین‌‌ماه، با حضور سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن و دبیر شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن و علی قاسم‌آبادی، مدیر برنامه‌ریزی و اجرایی دبیرخانه ارزیابی قاریان و مدرسان، برگزار شد.
در ابتدای این نشست و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، سیدعلی سرابی، دبیر شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن، طی سخنانی با بیان اینکه ثبت‌نام هشتمین دوره ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت‌ماه نیز ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: طی 10 ماه پس از ثبت‌نام نیز ارزیابی جامع از شرکت‌کنندگان در آزمون‌ها چه در بخش‌های مهارت‌های قرائت و تدریس قرآن و چه در بخش توانمندی‌ها و دانش نظری ایشان انجام می‌شود.
دبیر شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن با بیان اینکه این دوره در اسفندماه سال جاری به پایان خواهد رسید و مدارک افرادی که موفق به گذراندن دوره شده‌اند نیز به ایشان اعطا می‌شود، افزود: یکی از ویژگی‌های این دوره این است که براساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و مجوزی که شورا به ما داد، استادان و پیشکسوتان قرآنی 50 سال به بالا می‌توانند بدون شرکت‌ در آزمون‌های کتبی و شفاهی دوره، به منظور دریافت گواهینامه تخصصی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه پس از ارزیابی‌ها، به هر یک از این پیشکسوتان عزیز قرآنی مدارک درجه سه تا یک اعطا خواهد شد، در ادامه افزود: این عزیزان می‌توانند درخواست خود را به دبیرخانه شورای ارزیابی قاریان و مدرسان ارائه دهند که ارزیابی ایشان در قالب متفاوتی انجام خواهد شد که شرایط این ارزیابی نیز در سامانه قاریان و مدرسان پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن قرار دارد و عزیزان می‌توانند به این پایگاه مراجعه کنند.
سرابی با بیان اینکه مدارک دوره ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان تابع مدارک هنری بوده و آئین‌نامه اعطای این مدارک نیز از ملحقات آئین‌نامه اعطای مدارک به هنرمندان است، گفت: متأسفانه تا امروز شاهد آن بودیم که سازمان امور اداری و استخدامی که باید پشتیبانی حقوقی از این مدارک داشته باشد، هنوز پشتیبانی و حمایتی نکرده است.
دبیر شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن بیان کرد: اواخر سال گذشته دو نفر از طرف شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی مأمور پیگیری این مسئله شدند تا با ارائه گزارش به شورا، زمینه را برای تصویب مصوبه جدیدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره پشتیبانی حقوقی سازمان امور اداری و استخدامی فراهم کنند.
سرابی ادامه داد: بخش دیگری از مزایای این دوره قرآنی نیز مربوط به سازمان‌ها و نهادهای قرآنی مانند شورای عالی قرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ سازمان تبلیغات اسلامی و ... است که انصافاً این نهادها درباره موضوع در نظر گرفتن مزایای مشخص‌شده برای این دوره خوب عمل کرده و مصوبات را به کار بسته‌اند. امیدواریم که دولت و به ویژه سازمان امور اداری و استخدامی نیز هرچه سریع‌تر مزایای استخدامی این مدارک را ابلاغ کنند.
دبیر شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم در پایان تصریح کرد: با توجه به رشد قابل توجه جریان قرائت در کشور، ارزیابی‌هایی که در قالب آزمون‌های اعطای مدرک به قاریان و حافظان قرآن انجام می‌شود نیز دقیق‌تر خواهد شد.
در ادامه این نشست خبری نیز علی قاسم‌آبادی، مدیر برنامه‌ریزی و اجرایی دبیرخانه ارزیابی قاریان و مدرسان، در سخنان کوتاهی با بیان اینکه پراکندگی شرکت‌کنندگان در دوره 16 استان را دربر می‌گیرد، گفت: در بخش قاریان استان‌های تهران، خراسان رضوی، کرمان، زنجان و مازندران و در بخش مدرسان نیز استان‌های تهران، قم، لرستان، مرکزی و البرز استان‌های پیشرو هستند.
مدیر برنامه‌ریزی و اجرایی دبیرخانه ارزیابی قاریان و مدرسان اظهار کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در هفتمین دوره ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم در مقایسه با شرکت‌کنندگان دوره ششم 27 درصد رشد داشت، تصریح کرد: از دوره اول تا دوره هفتم تعداد 162 نفر موفق به دریافت گواهینامه در درجات مختلف شده‌اند که 51 نفر از آنان (یک نفر در بخش قاریان و 50 نفر در بخش مدرسان) از بانوان هستند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
لیلاظفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۱۷:۰۱
0
0
بسیار کار والایی است
captcha