برگزاری جشن «شب برات» در کشمیر
کد خبر: 3805020
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
به مناسبت نیمه شعبان انجام می‌شود؛

برگزاری جشن «شب برات» در کشمیر

گروه بین‌الملل ــ مردم مسلمان کشمیر به مناسبت سالروز میلاد امام زمان (عج)، شب نیمه شعبان را که از آن به عنوان «شب برات» یاد می‌کنند، جشن گرفته و در این شب بیدار می‌مانند و به دعا و راز نیاز می‌پردازند.

فیاض حسین رضوی (معاون پژوهش جامعه المصطفی (ص) العالمیه در هند) در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد: یکی از آداب و رسم‌هایی که به مناسبت اعیاد شعبانیه در هند و به ویژه کشمیر(یکی از شهرهای شمال غربی در هند) وجود دارد، تبریک گفتن این مناسبت‌ها از سوی مسلمانان به یکدیگر است.

وی با بیان این مطلب افزود: همزمان با فرا رسیدن شب میلاد امام زمان (عج) در نیمه شعبان که مسلمانان کشمیر از آن به عنوان «شب برات» یاد می‌کنند، در این شهر جشن برپا می‌شود.

برگزاری جشن «شب برات» در کشمیر

به گفته رضوی، مردم کشمیر در این شب بیدار می‌مانند و برخی از آنان به مساجد می‌روند و در مقبره‌ها به روشن کردن شمع می‌پردازند. مردم در این شب تلاش می‌کنند که در کنار خانواده خود باشند.

برگزاری جشن «شب برات» در کشمیر

معاون پژوهش جامعه المصطفی همچنین اظهار کرد: در چنین شبی غذاهای متنوع تهیه می‌شود و اعضای خانواده در کنار هم به شادی و سرور می‌پردازند و جشن‌های متعددی به همین مناسبت در مناطق مختلف کشمیر برگزار می‌شود.

برگزاری جشن «شب برات» در کشمیر

انتهای پیام

captcha