کد خبر: 3805437
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
گروه بین‌الملل ـ فلسفه انتظار و ظهور منجی در مراسم جشن نیمه شعبان مرکز اسلامی انگلیس در لندن تبیین شد.

به گزارش ایکنا از انگلیس؛ جشن نیمه شعبان به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر(عج) دیروز، اول اردیبهشت برابر با ۱۵ شعبان 1440 و 21 آوریل 2019 با شرکت جمع زیادی از شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی شمالی، رئیس مرکز اسلامی انگلیس، ضمن تبریک این مناسبت خجسته و یادآوری فضیلت شب و روز نیمه شعبان و دوچندان شدن این فضیلت به مناسبت میلاد امام عصر(عج)، حاضران را به شنیدن نکاتی درباره موضوع انتظار دعوت کرد. وی سخنان خود را تأمل مجدد در موضوع انتظار نامید و یادآور شد که همه  نیازمندیم که با موضوع انتظار و فضیلت آن آشنا شویم.

وی بیان کرد: در روایات  بسیار درباره فضیلت انتظار تأکید شده است؛ تا جایی که برای فرد ناآشنا با مفهوم انتظار ممکن است این تصور پیدا شود که در این روایات مبالغه شده است. وی گفت در برخی از روایات از انتظار به عنوان افضل العبادات یاد شده و گاه انتظار هم‌ردیف قیام، جهاد و شهادت شناخته شده است.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس با مرور روایتی از حضرت علی(ع) این گونه نتیجه گیری کرد که انتظار فرج ازحیث فضیلت مانند شهادت و به خون خود غلتیدن در راه خداوند متعال است.

وی با قرائت روایات دیگری از امام جعفر صادق(ع) تأکید کرد: زمان و مکان نمی‌تواند مانع از همراهی با امام زمان(عج) باشد، چراکه اگر کسی قلباً مشتاق و منتظر فرج آن حضرت باشد، در واقع آن حضرت را همراهی کرده است.

تبیین فلسفه انتظار در انگلیس

وی با اشاره به این روایات نتیجه گیری کرد: انتظار یک کار، یک اقدام و یک کار فعالانه است و نه دست روی دست گذاشتن. به این ترتیب وی توضیح داد که فرد منتظر باید اهل ورع و تقوا باشد و فضایل اخلاقی را در خود رشد داده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمالی گفت: انتظار یعنی فرد آنچه را وظیفه‌اش بوده برای ظهور انجام داده و اکنون منتظر وقوع آن بخشی است که جدای از او باید اتفاق بیفتد. در واقع او به بهانه انتظار، وظیفه خود را معلق نمی‌کند.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس ظهور را به آمدن مهمان عزیزی تشبیه کرد که گفته است اگر خانه را آماده کنی من می‌آیم. اما ما خانه را آماده نکرده‌ایم. به گفته وی این انتظار نیست. انتظار از وقتی شروع می‌شود که خانه را آماده کرده باشیم.

وی تأکید کرد: انتظار فقط امید محض نیست، بلکه وعده‌ای است که قطعیت دارد و حتماً انجام خواهد شد. به این ترتیب با امیدی که ممکن و محتمل‌الوقوع است تفاوت دارد. اگر کسی منتظر واقعی باشد و ظهور را درک نکند، فرقی به حالش ندارد، چون فرج برای او در واقع محقق شده، به این معنی که انتظار (واقعی) مترادف است با فرج. به عکس، کسی که منتظر واقعی نباشد، حتی در صورت وقوع ظهور نیز نمی‌تواند از آن فایده‌ای ببرد، چون آمادگی آن را ندارد.

تبیین فلسفه انتظار در انگلیس

رئیس مرکز اسلامی انگلیس با این دعا که از منتظران واقعی آن حضرت باشیم و دعا برای تعجیل در فرج و رفع گرفتاری از جهان اسلام به ویژه هموطنان سیل‌زده سخنان خود را به پایان برد.

بنا بر این گزارش، تلاوت آیاتی از قرآن، پخش نماهنگ‌هایی زیبا٬ قرا‌ئت اشعاری در مدح امام عصر(عج)، اجرای مسابقه و اهدای جوایز به برندگان و مولودی‌خوانی از دیگر برنامه‌های جشن نیمه شعبان در مرکز اسلامی انگلیس بود.

همچنین، در این برنامه به رسم سال‌های قبل کیک بزرگی به طول ۱۶ متر که یکی از خیرین لندن به همین مناسبت آماده کرده بود رئیس مرکز اسلامی انگلیس آن را برید و در پایان میان حاضران توزیع شد.

این جشن با اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمالی به پایان رسید.

تبیین فلسفه انتظار در انگلیس

 

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: