روایت‌های تازه مسلمانان در همایش آمریکای شمالی
کد خبر: 3805576
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

روایت‌های تازه مسلمانان در همایش آمریکای شمالی

گروه بین‌الملل – تازه مسلمانان آمریکایی در نشست ملی مسلمانان آمریکای شمالی، روایت‌ها و تجربه‌های خود از اسلام آوردن را با حاضران به اشتراک گذاشتند.

گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ابوت‌اسلام؛ در جریان برگزاری نشست مسلمانان آمریکای شمالی، تازه مسلمانان روایت‌ها و تجربه‌های خود از اسلام آوردن را با حاضران به اشتراک گذاشتند.
در یکی از کارگاه‌های برگزار شده در این همایش «لشل پرایم» تازه مسلمان آمریکایی آفریقایی تبار، گفت: من در جوانی در مراکش و سنگال، سفیر بودم. وقتی به سنگال رسیدم بین خواب و بیداری بودم که صدای اذان پخش شد. وقتی اذان به پایان رسید احساس کردم قلبم به تپش افتاد. انگار نخستین بار بود که نفس می‌کشیدم.
«کنت میسورللا» تجربه مشابهی درباره قرآن داشت. وی گفت: یک سال درباره اسلام تحقیق کردم و وقتی صدای قرائت قرآن را شنیدم دچار تحول عمیق شدم. وی افزود: در حال مطالعه ترجمه قرآن بودم که قرائت سوره الرحمان را شنیدم. من چشم‌هایم را بستم و شروع به گوش کردن کردم. احساس آرامش محض داشتم. این احساسی بود که تا آن زمان هیچ‌گاه در زندگی تجربه نکرده بودم.

«ناهله مورالس» تازه مسلمان مکزیکی آمریکایی درباره چالش‌هایی که تازه مسلمانان با آن روبرو هستند گفت: من در مسجدی اسلام آوردم که بیشتر مسلمانان آن اهل فلسطین، مصر و مراکش بودند و هیچ‌کدام به زبان من صحبت نمی‌کردند. من در آنجا احساس تنهایی می‌کردم. وی افزود این احساس تنهایی باعث شد که پروژه‌ای را برای حمایت از تازه مسلمانان راه‌اندازی کنم. وی از مسلمانان خواست تعامل بیشتری با تازه مسلمانان داشته باشند.

بنابر  آمار مرکز تحقیقاتی پیو (Pew Research) دو سوم جمعیت مسلمانان آمریکا، تازه مسلمان هستند. دین اسلام علیرغم تبلیغات ضد‌اسلامی رسانه‌ها و نیز حملات به مسلمانان در محیط‌های عمومی، در آمریکا در حال گسترش است.
انتهای پیام
captcha