چالش‌های مسلمانان سیاهپوست آمریکا بررسی شد
کد خبر: 3807707
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه نیویورک؛

چالش‌های مسلمانان سیاهپوست آمریکا بررسی شد

گروه بین‌الملل – گروهی از دانشجویان دانشگاه نیویورک این هفته همایشی را درباره چالش‌های پیش روی مسلمانان سیاهپوست آمریکا برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی؛ این برنامه به همت سازمان ابتکار مسلمانان سیاهپوست (Black Muslim Initiative)، متشکل از گروهی از دانشجویان دانشگاه نیویورک، برگزار شد.

همایش «تاریخ، میراث و تجربه» تلاشی بود برای تصحیح دیدگاه‌های مرسوم درباره نقشی که مسلمانان سیاهپوست در تاریخ آمریکا ایفا کرده‌اند. بر اساس برآوردها از هر چهار مسلمان آمریکایی یک نفر سیاه‌پوست است، اما مسلمانان سیاه‌پوست به ندرت نماینده جامعه مسلمان این کشور شناخته می‌شوند.

«جنابو سیماها» یکی از دانشجویان برگزار‌کننده این همایش با انتقاد از برخی مسلمانان سفید‌پوست می‌گوید: من به عنوان یک مسلمان سیاه‌پوست، گاه باید به مسلمانان سفیدپوست توضیح دهم که من هم مسلمان هستم و گاه باید این امر را ثابت کنم؛ ما از اینکه در حاشیه باشیم خسته شدیم؛ برای همین در سال 2017 این سازمان را تاسیس کردیم.

در این همایش اساتیدی از دانشگاه‌های آتلانتا، هاروارد و نیویورک سخنرانی کردند.

مورخان می‌گویند بسیاری از مسلمانان اولیه حتی پیش از اینکه کشوری به نام آمریکا شکل بگیرد، به عنوان برده به این سزمین وارد شدند. «سعید احمد خان» نویسنده مسلمان می‌نویسد: مورخان تخمین می‌زنند که 30 درصد از بردگان آفریقایی که از کشورهای آفریقای غربی و مرکزی مثل گامبیا و کامرون به آمریکا برده شدند، مسلمان بودند.

بنابر اعلام موسسه سیاست و درک اجتماعی (ISPU)، 33 درصد از سیاه‌پوستان مسلمان آمریکایی اعلام کرده‌اند که تجربه برخورد نژادپرستانه را داشته‌اند.
 
انتهای پیام
captcha