ساماندهی متفاوت زائران اربعین 98/ پیش بینی حضور بیش از 3 میلیون ایرانی
کد خبر: 3808313
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
حیدری اظهار کرد:

ساماندهی متفاوت زائران اربعین 98/ پیش بینی حضور بیش از 3 میلیون ایرانی

گروه جامعه ــ دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از برنامه ریزی برای حضور بیش از سه میلیون ایرانی در مراسم اربعین خبرداد وگفت: امسال زائران از استان های خود ساماندهی شده و به سمت مرزهای مشخصی حرکت می‌کنند.

شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با اشاره به تصویب دستورالعمل ساماندهی زائران اربعین سال جاری، گفت: 13 کارگروه، 31 ستاد استانی و بیش از 435 ستاد شهرستانی زیرمجموعه ستاد مرکزی اربعین هستند که هر ساله برای این زیرمجموعه‌ها دستورالعمل همه جانبه تهیه می‌شود.

وی به رایگان شدن ویزای عراق و تأثیر این مسئله در برنامه‌ریزی اعزام زائران اربعین سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: بر همین اساس رویکرد ما و شرح وظایف کارگروه‌ها نسبت به سال گذشته متفاوت است، البته نواقص سال‌های گذشته را نیز در چارچوب دستورالعمل جدید مرتفع و برای حضور زائرانی بیش از سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم.

برنامه‌ریزی برای حضور سه میلیون زائر ایرانی در اربعین

حیدری اعلام‌ کرد: پیش بینی ما افزایش یک و نیم برابری زائران اربعین نسبت به سال گذشته یعنی حضور بیش از سه میلیون زائر است و دستورالعمل ساماندهی زائران نیز بر اساس همین پیش‌بینی تهیه و ابلاغ شده‌است.

هر استان تدابیر اسکان و تغذیه زائران خود را مدیریت می‌کند

وی در خصوص نحوه اعزام زائران اربعین سال جاری، گفت: در چارچوب دستورالعمل جدید به استان‌ها اختیار داده شد تا با کمک نهادهای مسئول، زائران را به صورت شبهه ‌کاروانی در شهر و استان خود ساماندهی کنند و هر استان  در بحث مواکب و زیر ساخت تدابیر لازم برای اسکان و تغذیه زائران خود را داشته باشد.

حیدری همچنین تصریح کرد: امسال نحوه خروج زائران از کشور تفکیک شده و زائران هر استان از مرز مشخصی وارد عراق می‌شود تا ازدحام در مرزها وجود نداشته باشد؛ سال گذشته نزدیک به 60 درصد زائران اربعین از تهران عازم شدند که امیدواریم امسال زائران بیشتر از استان خود عازم سفر اربعین شوند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در پایان گفت: امسال مرز شلمچه نیز به مرزهای خروجی کشور اضافه می‌شود و مانند سال‎های گذشته ترافیک نخواهیم داشت چرا که مسیر رفت و بازگشت استان‌ها مشخص شده‌است.

انتهای پیام 

captcha