عیسی قاسم: ملت بحرین خواستار دموکراسی است
کد خبر: 3808482
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

عیسی قاسم: ملت بحرین خواستار دموکراسی است

گروه بین‌الملل – آیت الله شیخ عیسی قاسم با ارسال پیامی به مردم بحرین، ضمن تأکید بر اینکه حرکت مردمی تا کنون شهیدان زیادی را تقدیم کرده و ایثارگری و فداکاری‌های بزرگی داشته، افزود: ملت بحرین خواستار برقراری دموکراسی در کشور است و بر آن اصرار دارد و باید تمام تلاش‌ها بر اصلاح رابطه ملت و حکومت متمرکز شود.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار؛ شیخ عیسی قاسم ضمن پیامی گفت: بحرین در ساختار سیاسی خود از عقب ماندگی شدید و ریشه‌ای رنج می‌برد و سیاست در آن، تمام امور، امکانات، مقدرات، سرنوشت انسان و حاضر و آینده و آرزوها و احساسات و روابط او را در دست گرفته است. وی افزود: این تعامل سیاست، قاتل روح و جان، دین و جامعه، امنیت و اقتصاد، آزادی، مدنیت، روان، علم و قاتل تمام ابعاد انسان و حیثیات انسانی است.

رهبر شیعیان بحرین تأکید کرد: اصلاح امور به منظور نجات میهن و کشور و مردم بحرین و جلوگیری از متلاشی شدن فوری آن حتمی به نظر می‌رسد. حتی اگر باوری به اصلاح وجود داشته باشد بایستی این اصلاح جامع بوده و بر روابط میان ملت و حکومت متمرکز باشد و اینکه مردم منبع حاکمیت هستند.

وی با تأکید بر اینکه جنبش‌های مردم خواستار دموکراسی است، آن را کاملا حق طلبانه خواند و افزود: این حرکت‌ها در دولتی است که اعلان انکار دموکراسی و برائت از آن نمی‌کند، بلکه مدعی آنست و از درستی و نادرستی این امر آگاه بوده و جهان نیز آن را می‌داند.
انتهای پیام
captcha