رادیو ترتیل راه‌اندازی شد/ تأکید معاون صدا در بهره‌گیری مخاطبان از تلاوت‌های مختلف
کد خبر: 3808951
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

رادیو ترتیل راه‌اندازی شد/ تأکید معاون صدا در بهره‌گیری مخاطبان از تلاوت‌های مختلف

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم افتتاحیه رادیو ترتیل صبح امروز، 15 اردیبهشت ماه، در محل ساختمان شبکه خبر سازمان صداوسیما برگزار شد.

رادیو ترتیل راه‌اندازی شد/ تاکید معاون صدا در بهره‌گیری مخاطبان از تلاوت‌های مختلف

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم افتتاحیه رادیو ترتیل صبح امروز، ۱۵ اردیبهشت ماه، با حضور حمید شاه آبادی، معاون صدای سازمان صدا و سیما و احمد ابوالقاسمی، مدیر شبکه رادیوی قرآن، در محل استودیوی رادیو تلاوت واقع در ساختمان شبکه خبر سازمان صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای مراسم که با تلاوت ترتیل با صدای رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه بود، حمید شاه‌آبادی ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان با بیان اینکه این ضیافت الهی برای همه ملت ایران و آحاد مسلمین در سراسر جهان فرصت جدیدی برای استغفار و پرداختن به امور معنوی فراهم کرده است، گفت: برای دومین سال پیاپی رادیو ترتیل با همکاری همکاران عزیز راه‌اندازی شده است؛ در سال گذشته استقبال خوبی از سوی مردم از این رادیو شد و تمامی علاقه‌مندان از این شبکه رادیویی استفاده بهینه کردند؛ چراکه جزءخوانی هر روزه خود را با صدای قاری مورد علاقه خود شنیدند.

رادیوی نمای ترتیل

معاون صدای سازمان صداوسیما با بیان اینکه ماه رمضان ماهی است که دست تضرع به درگاه الهی می‌بریم و طلب خیر می‌کنیم، افزود: قرآن فرصتی است که در اختیار ما قرار داده شده تا با تلاوت آن فضای معنوی را به خانه خود بیاوریم؛ رسانه ملی تلاش کرده تا رادیو ترتیل را به ویژه از لحاظ تصویری به صورت رادیونمای ترتیل در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد تا ایشان بتوانند تلاوت را از روی صفحه تلویزیونی نیز شنیده و دنبال کنند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه رادیو ترتیل برای سال دوم راه‌اندازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق موج ۹۵.۵ مگا‌هرتز تا پایان ماه رمضان این شبکه را دنبال کنند، تصریح کرد: دیگر درگاه‌های انتشار نیز در اختیار رادیو ترتیل هستند تا مخاطبان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

معاون صدای سازمان صداوسیما ضمن تشکر از مدیریت شبکه رادیوی قرآن اظهار امیدواری کرد که رادیو ترتیل پاسخگوی علاقه‌مندان و مخاطبان باشد و بتواند از برنامه‌های مختلف شبکه رادیوی قرآن، شبکه رادیوی تلاوت و شبکه رادیو ترتیل بهره کافی را ببرند و این برنامه‌ها مورد استقبال ایشان قرار گیرد.

شاه‌آبادی با اشاره به بیانی از مقام معظم رهبری که فرمودند رمضان قطعه‌ای از بهشت در دنیای سوزان امروز است، گفت: قرآن امروز بالاترین نعمتی است که می‌توانیم در ماه مبارک رمضان بهره کافی را داشته باشیم. این ماه فرصتی مناسب برای مخاطبان است تا با استفاده از رادیو تلاوت بتوانند تلاوت بیشتری در ماه رمضان داشته باشند که امیدواریم همه ما نیز از ثواب این تلاوت‌ها سهیم باشیم.

پخش از درگاه‌های مختلف

در ادامه این مراسم احمد ابوالقاسمی، مدیر شبکه رادیو قرآنريال نیز در سخنانی با بیان اینکه درگاه‌های مختلفی در کنار رادیو ترتیل برای استفاده بیشتر مخاطبان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مخاطبان علاوه بر بهره‌گیری از رادیو ترتیل بر روی موج FM ردیف ۹۵.۵ مگا‌هرتز می‌توانند از طریق گیرنده‌های دیجیتال رادیوی نمای ترتیل را دریافت کنند و بهره لازم را از آن داشته باشند.

ابوالقاسمی ادامه داد: همچنین کسانی که بخواهند صفحات تلاوت‌های روزانه را مشاهده کنند می‌توانند در ماه مبارک رمضان امسال از طریق رادیونمای ترتیل این امکان را داشته باشند. همچنین از طریق اپلیکیشن ایران صدا و پایگاه اطلاع رسانی شبکه نیز می‌توانند علاوه بر صدا تصاویر را نیز دریافت کنند.

ترتیل ۱۷ استاد معروف قرآن

مدیر شبکه رادیوی قرآن در ادامه با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان از تلاوت ترتیل ۱۷ استاد معروف قرآن کریم در شبکه رادیوی ترتیل بهره خواهیم گرفت، گفت: تلاوت اساتیدی همچون محمود علی البنا، شحات محمد انور، عبدالعزیز عکاشه، محمد حسین سعدیان، محمد صدیق منشاوی، کریم منصوری، احمد عامر، محمد عباسی، عبدالباسط محمد عبدالصمد، محمدرضا پورزرگری، شهریار پرهیزکار، محمود خلیل الحصری، قاسم رضیعی، عباس امام جمعه، مصطفی اسماعیل، محمد حسین سبزعلی و علی حجاج سویسی از جمله تلاوت‌های مورد استفاده در ماه رمضان خواهد بود.

ابوالقاسمی در پایان با بیان اینکه ۵ تلاوت از این قاریان قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان تکرار خواهد شد که در مجموع ۲۳ تلاوت ترتیل به مخاطبان عرضه می‌شود، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم رادیو تلاوت در سال جاری برجسته سازی خطوط در حال تلاوت است که مخاطبان بتوانند به راحتی قطعه‌ای که تلاوت می‌شود را بر روی صفحه نمایشگر ملاحظه کنند.

انتهای پیام

captcha