انتقاد حزب‌الله از سکوت اعراب نسبت به تجاوزگری اسرائیل
کد خبر: 3809147
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

انتقاد حزب‌الله از سکوت اعراب نسبت به تجاوزگری اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تهاجم وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه را محکوم و بر ایستادن در کنار ملت فلسطین تأکید کرد و از سکوت جامعه جهانی و اعراب نسبت به تجاوزگری اسرائیل انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار؛ جنبش مقاومت اسلامی لبنان در این بیانیه حمله وحشیانه اسرائیل علیه ساکنان غزه که ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت و منازل مسکونی و حیانی شهروندان را هدف قرار داد، محکوم کرد.
 
حزب‌الله لبنان در این بیانیه همچنین از سکوت جامعه جهانی و عربی در قبال این تجاوزات انتقاد و از ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت آن، که با شجاعت و حکمت از امنیت مردم و حق حیات آن‌ها دفاع می‌کنند و به دشمن در میدان درس می‌دهند، تمجید کرد.
 
در این بیانیه آمده؛ فلسطینیان ثابت کردند که تنها گزینه برای پایان دادن به استکبار اشغالگر و عربده‌کشی آن، مقاومت و وحدت داخلی ملت بزرگوار فلسطین است که با خون مجاهدان، کودکان و زنان‌شان سپیده‌دم فلسطینِ پیروز بر اشغالگر و معامله‌های خیانت‌بار صلح، را می‌سازند.
 
حزب‌الله لبنان همبستگی و حمایت کامل خود از مقاومت شجاعانه ملت فلسطین در مقابله با ماشین جنگی جنایتکارانه صهیونیسم را اعلام و از تمامی امت عرب و جهان اسلام و تمامی آزادگان جهان خواست تجاوز وحشیانه اسرائیل را در وسیع‌ترین سطح محکوم کنند و با قدرت در کنار ملت فلسطین در مبارزه‌شان با تروریسم و نیرنگ اسرائیل، بایستند.
 
جنبش مقاومت اسلامی لبنان در پایان این بیانیه برای شهیدان رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل از درگاه حق تعالی مسئلت کرد.

یادآوری می‌شود، حمله هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل به نوار غزه از صبح روز شنبه آغاز شد و تا شامگاه یکشنبه نیز ادامه یافت که بر اثر آن، دست‌کم 25 فلسطینی از جمله یک زن باردار و کودک 14 ماهه، شهید و شمار زیادی زخمی شدند. شب گذشته منابعی در جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند که گروه‌های مقاومت فلسطینی با آتش‌بس در نوار غزه موافقت کردند.
 
انتهای پیام
captcha