موسسه رحمت‌العالمین پاکستان سمینار اسلام و انسانیت را برگزار کرد
کد خبر: 3809400
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴

موسسه رحمت‌العالمین پاکستان سمینار اسلام و انسانیت را برگزار کرد

گروه بین الملل- دیروز، موسسه رحمت‌العالمین جامو و کشمیر، سمیناری یک‌روزه را با عنوان «اسلام و انسانیت» برگزار کرد.

به گزارش ایکنا از کشمیر؛ در این همایش که به ریاست «شیخ فردوس احمد» برگزار شد، محققان اسلامی و غیر اسلامی و فعالان اجتماعی از جامو و کشمیر در اپیزودهای مختلفی درباره اسلام و انسانیت صحبت کردند که شامل این موارد می‌شد: ارتباط بین اسلام و انسانیت، نیاز به آموزش‌های بشردوستانه، مفاهیم دیدگاه بین‌الادیانی در حوزه انسان‌گرایی، اسلام‌هراسی، نقض حقوق بشر، نیاز به آموزش اخلاقی و افزایش تروریسم جهانی و نیاز به اتحاد بین ادیان بشردوست.

این سمینار بین‌الادیانی، دستاورد بزرگی را برای مؤسسه رحمت العالمین داشته که تاکنون هیچ‌کدام از کنفرانس و کارگاه‌ها چنین دستاوردی کسب نکرده‌اند.

شیخ فردوس احمد در این زمینه گفت: اولا آدم باید انسان باشد؛ انسانیت برای هر مذهب، جامعه و گروهی در اولویت است. درحال حاضر، از یک طرف افراد به دنبال محافظت از ایمان خودساخته خودشان هستند و از طرف دیگر انسانیت در حال مرگ است.

«پرانا شانگلو»، فعال غیرمسلمان هندی در همین زمینه اظهار کرد: انسانیت مذهب خاصی ندارد، بلکه خودش مذهب منحصر به‌فردی است؛ کسی هم که می‌خواهد به آن آسیب بزند، دین ندارد. مطمئنا هیچ‌کدام از مذاهب از خشونت حمایت نمی‌کنند، بلکه این تنها اشخاص خودشان هستند که به علت کج‌فهمی مرتکب خشونت و ترور می‌شوند.

در این مراسم فعالان حقوق بشر، فعالان اجتماعی و محققان اسلامی خواهان گسترش صلح و دوستی در میان انسانها شدند.

انتهای پیام

captcha