«دنگ و فنگ روزگار»؛ سریالی که موفقیت آن قابل پیش‌بینی بود
کد خبر: 3809993
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

«دنگ و فنگ روزگار»؛ سریالی که موفقیت آن قابل پیش‌بینی بود

گروه هنر ــ جواد مزد‌آبادی، کارگردان سریال دنگ و فنگ روزگار درباره آخرین اثر خود می‌گوید: موفقیت این سریال با توجه به فیلمنامه خوب آن قابل پیش‌بینی بود.

جواد مزد‌آبادی، کارگردان سریال «دنگ و فنگ روزگار» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره چرایی و چگونگی ساخت این سریال اظهار کرد: وقتی فیلم‌نامه را خواندم احساس کردم جامعه در شرایط فعلی به‌شدت نیازمند امید و شادی است، برای همین وقتی فیلم‌نامه را خواندم آن را پسند‌یدم، به‌ویژه که حس کردم در دنگ و فنگ روزگار قرار نیست با لودگی مخاطبان را بخنداند و متن خوب این اثر سبب شد این اتفاق رخ دهد. متأسفانه ما به شدت در حوزه متون نمایشی ضعیفیم و وقتی اثری پیشنهاد می‌شود که متن خوبی دارد، آن را با میل و اشتیاق می‌پذیرم. 
وی افزود: موفقیت این سریال برایم قابل انتظار بود، چون از کلیشه‌های آثار طنز پرهیز کرده بود. به ویژه در حوزه بازیگری افرادی را انتخاب نکردیم که این اثر را به سمت تیپ‌سازی سوق دهد. به همین جهت بازیگرانی که تا به حال در آثار طنز حضور نداشته‌اند، در این سریال ایفای نقش کردند. در بحث لوکیشن هم سعی کردیم با تعدد لوکیشن به زیبایی اثر بیافزاییم، هرچند این اقدام برایمان زحمت بسیاری داشت، اما می‌دانستیم تماشاگر از آن استقبال خواهد کرد.
کارگردان فیلم «طاووس‌های بی‌پر» تأکید کرد: مطلب دیگری که مرا مجاب به ساخت این اثر کرد تهیه‌کننده‌ این مجموعه بود. من در تلویزیون آثار متعددی را روانه آنتن کردم به همین جهت به خوبی می‌دانم که این موضوع تا چه اندازه می‌تواند به موفقیت یک مجموعه تلویزیونی کمک کند، اتفاقی که خوشبختانه رخ داد و این سریال توانست تا روز 17 اردیبهشت‌ماه به عنوان پر بیینده‌ترین سریال تلویزیون انتخاب شود.
این فیلمساز با بیان این‌که برای فیلمبرداری این مجموعه شش ماه زمان صرف شد، گفت: مهمترین پیام این سریال جایگاه و نقش خانواده است. در این سریال محمد نادری، قهرمان سریال با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو می‌شود، اما تمام سختی‌ها را با حمایت خانواده پشت سر می‌گذارد، البته جالب است بدانید در برخی مواقع دایره خانواده وسیع‌تر شده و به اهالی محل هم تعمیم پیدا می‌کند. این اتفاق بسیار خوبی است که عموماً نسبت به آن کم توجهیم. مطلب دیگری که من در پی آن بودم رسیدن به جایگاهی است که در آن رابطه صحیح بین اعضای خانواده آموزش داده شود؛ برخلاف برخی آثار که رفتار و گویش میان افراد به هیچ وجه متناسب با اخلاقیات اسلامی ـ ایرانی نیست.
وی در پایان تأکید کرد: در این سریال بر سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی تأکید داریم، به ویژه با فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در این زمینه خود را مکلف به فعالیت در این زمینه می‌دانیم، به همین جهت سعی کردیم مسیرهای نرفته را بیازماییم، برای مثال اگر مشکلاتی پیش روی خانواده قرار می‌گرفت، راه‌حل آن نیز در ادامه مطرح می‌شد. در ضمن تمام تلاشمان این بود شخصیت‌هایی که در سریال تصویرسازی می‌کنیم جذاب باشند، یعنی جدا از این‌که شخصیت‌ها منفی یا مثبت بودند به گونه‌‌ای شخصیت‌پردازی شده که تماشاگر با آن ارتباط برقرار کند و آن را دوست داشته باشد.
انتهای پیام
captcha